Σελίδες

Τρίτη, Ιουνίου 01, 2021

Κουκιά γιαχνί



κουκιά γιαχνί φ.Μ.Κυμάκη

Νόστιμο παραδοσιακό φαγητό από την Ιεράπετρα.

Θα χρειαστούμε τα εξής:

Κουκιά 3/4 κιλού - 1 κιλό


7-8 κρεμμύδια

3 ντομάτες

4 κολοκυθάκια

3 πατάτες

Πώς το κάνουμε

Από βραδύς βάζουμε τα κουκιά στο νερό.

Την επόμενη τα ...ξεματιάζουμε... χιούμορ και τα βάζω για βράσιμο.



κουκιά γιαχνί φ.Μ.Κυμάκη

Ετοιμάζουμε και τα υπόλοιπα ,πατάτες , κρεμμύδια , κολοκύθια, τα κόβω και τα αλατίζω . Επίσης ξύνω τις ντομάτες.

κουκιά γιαχνί φ.Μ.Κυμάκη







κουκιά γιαχνί φ.Μ.Κυμάκη

Σε άλλη κατσαρόλα βάζω λάδι να κάψει και ρίχνω μέσα πατάτες κρεμμύδια κολοκύθια όλα μαζί τα σωττάρω για να τα ...σοκάρω... χιούμορ περίπου 2-3 λεπτά προσθέτω και λίγο πιπέρι αν θέλω


κουκιά γιαχνί φ.Μ.Κυμάκη

Εν τω μεταξύ τα κουκιά είναι μισοψημένα τα βγάζω τα σουρώνω και τα αλατίζω


κουκιά γιαχνί φ.Μ.Κυμάκη

Στην άλλη κατσαρόλα με τα υπόλοιπα που σωττάραμε προσθέτω την ξυσμένη ντομάτα και λίγο νερό.


κουκιά γιαχνί φ.Μ.Κυμάκη

Μόλις βράσει προσθέτω τα κουκιά και λίγο ακόμα νερό και τα αφήνω να ψηθούν όλα μαζί



κουκιά γιαχνί φ.Μ.Κυμάκη

Όταν τελειώσει το ψήσιμο θα πρέπει να μείνει με τη σάλτσα γι αυτό προσέχουμε το νερό που βάζουμε σταδιακά όσο χρειάζεται.



κουκιά γιαχνί φ.Μ.Κυμάκη


Καλή επιτυχία και Καλή όρεξη!

Χρήστος Σύρπος (Κωνσταντινούπολη, 1924 - Θεσσαλονίκη, 1 Ιουνίου 1981)






Ο Χρήστος Σύρπος (Κωνσταντινούπολη, 1924 - Θεσσαλονίκη, 1 Ιουνίου 1981), γνωστότερος με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Χρηστάκης, ήταν Έλληνας λαϊκός τραγουδιστής και συνθέτης, διάσημος για τα τραγούδια του «Τα μπαγλαμαδάκια», «Θα ζήσω ελεύθερο πουλί» , «Έμαθα πως είσαι μάγκας» και <<Είναι το κρύο τσουχτερό>>.


Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1924 αλλά μεγάλωσε στη Δράμα, όπου άσκησε το επάγγελμα του υδραυλικού. Στον χώρο του τραγουδιού μπήκε με την προτροπή και την βοήθεια του ρεμπέτη Κώστα Καπλάνη. Το διάστημα 1950-1967 τραγουδούσε ως δεύτερη φωνή και έπαιζε κιθάρα και μπαγλαμαδάκι δίπλα σε μεγάλα ονόματα του λαϊκού τραγουδιού (Πόλυ Πάνου, Γιώτα Λύδια κ.ά.). Έκανε μεγάλη επιτυχία μετά τα μέσα της δεκαετίας του '60 με το «Να χαρείς τα μάτια σου καλέ» των Στ. Ζαφειρίου-Π. Γαβαλά. Στη συνέχεια, με τη χαρακτηριστική παράξενη "κοφτή" ερμηνεία του, αναβίωσε το «Έμαθα πως είσαι μάγκας», «Η γάτα» και θα συνεχίσει δυναμικά με το «Πουλί» («Θα ζήσω ελεύθερο πουλί»), «Στις ταβέρνες τριγυρνάς", «H Κικίτσα» , «Παίζουν τα μπαγλαμαδάκια» κ.ά. Έκανε πάταγο στα κέντρα και αποκλήθηκε ο "Έλλην Τζόνι Χαλιντέι".

Μετά τη Μεταπολίτευση περιέπεσε σε αφάνεια, καθώς τα μουσικά γούστα είχαν αλλάξει. Ο Χριστάκης τραγουδούσε για τα προς το ζην σε ένα λαϊκό κέντρο της Καβάλας, όταν τον βρήκε το πρώτο εγκεφαλικό. Πέθανε την 1η Ιουνίου του 1981 στο ΙΚΑ της Θεσσαλονίκης και κηδεύτηκε στην Καβάλα. Πλέον η σορός του βρίσκεται στο Α΄ Νεκροταφείο Δράμας. βικιπαίδεια

Κρίταμο

Κρίταμο αναπτύσσεται σε παράκτιο βράχο
 
Κρίταμο 
Το κρίθμον το παράλιο (Crithmum maritimum) με κοινή ονομασία κρίταμο ή αλμύρα, είναι φυτό της οικογένειας των σελινοειδών. Το κρίταμο έχει μεσογειακή κυρίως κατανομή και αποτελεί κοινό είδος των ελληνικών ακτών. Επίσης απαντάται στις ακτές της Μεγάλης Βρετανίας, της Ιρλανδίας, των δυτικών ακτών της Ευρώπης, στα Κανάρια Νησιά, και στις ακτές του Εύξινου Πόντου.Απαντά σε γκρεμούς, βράχια, τοίχους κοντά στη θάλασσα, ακόμη και σε προβλήτες ή και κυματοθραύστες, αποτελώντας μαζί με το γένος Limonium έναν από τους πιο χαρακτηριστικούς και διαδεδομένους εκπροσώπους της αλόφιλης βλάστησης στις βραχώδεις ακτές. Τα φύλλα του είναι σαρκώδη και έχουν χαρακτηριστικό γλαυκό χρώμα. Ανθίζει από Ιούλιο μέχρι Οκτώβριο και τα άνθη είναι λευκό-πρασινωπά, σε πυκνό σκιάδιο. Οι βλαστοί, τα φύλλα και οι καρποί του διατηρούνται συχνά σε άλμη ή ξύδι και χρησιμοποιούνται σε σαλάτες. βικιπαίδιεα
 
και από το περιβόλι της Κρήτης ακόμα λίγα λόγια

Από τους επιστήμονες, έχει χαρακτηριστεί σαν η τροφή του μέλλοντος καθώς είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, είναι διουρητικό και αντιμικροβιακό. Ο Διοσκουρίδης και ο Πλίνιος είχαν σε μεγάλη εκτίμηση τον Κρίταμο καθώς περιέχει αιθέρια έλαια, μεταλλικά άλατα, ιώδιο και βιταμίνες.
Στην αρχαία Ελληνική κουζίνα, το χρησιμοποιούσαν ευρέως στις σαλάτες και το διατηρούσαν στην άλμη.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν συνοδευτικό του ούζου, της τσικουδιάς, μπορεί να δώσει μια νότα νοστιμιάς στη ντοματοσαλάτα, στην πατατοσαλάτα. Μπορούμε επίσης να φτιάξαμε διάφορα εδέσματα έχοντας σαν βάση τον Κρίταμο ή χρησιμοποιώντας το σαν αρωματικό για την παρασκευή διαφόρων εδεσμάτων.
Σε μερικά νησιά μας το χρησιμοποιούν σε διάφορες παρασκευές.

Ο γαστρονομικός επισκέπτης ψάχνοντας τις διαφορές που θα του αφήσουν ανεξίτηλες γευστικές μνήμες, μήπως θα πρέπει να επισκεφτεί την Αγγλία που το αποκαλούν Rock Saphire, τη Γαλλία herbe de Saint – Pierre, την Ιταλία Seafennel, την Τουρκία που το βράζουν και το σερβίρουν με ψιλοκομμένη ντομάτα και λαδολέμονο?
Στις αυλές των παραθαλάσσιων ξενοδοχείων και των εστιατορίων υπάρχει αρκετό. Ας το δοκιμάσουν μιας και είναι και βιολογικό!

Ποιος ήταν ο Αρμάνδος Δελαπατρίδης





Γραφική φιγούρα της παλιά καλής Αθήνας, διασκέδαζε όσους βρίσκονταν δίπλα του αλλά πέθανε μόνος και ξεχασμένος

Είναι η εποχή που η Αθήνα, μυρίζει γιασεμί. Τα αυτοκίνητα είναι λιγοστά. Τα προγράμματα των ανθρώπων δεν έχουν καμία σχέση με την τρέλα του σήμερα. Όχι ότι η ζωή ήταν εύκολη τότε. Απλά σίγουρα ήταν πιο όμορφη.

Και την ομόρφαιναν διάφορα μικρά ή μεγαλύτερα πράγματα που έκαναν την καθημερινότητα λίγο πιο ανεκτή απ’ ότι είναι σήμερα.

Ένα από αυτά ήταν και όλοι αυτοί οι περίεργοι και γραφικοί τύποι οι οποίοι, όμως, είχαν μέσα τους μια μοναδική αθωότητα και σίγουρα έλειπε από αυτούς η κακία, γινόντουσαν αγαπητοί απ’ όλους. Έστω και αν οι ιστορίες τους τις περισσότερες φορές δεν είχαν καλή κατάληξη.

Ίσως στην κορυφή αυτής της λίστας φιγουράρει το όνομα του Αρμάνδου Δελαπατρίδη. Σίγουρα το επίθετό του σας προκαλεί διάφορους συνειρμούς σχετικούς με την… πολιτική.

Το χρησιμοποιούμε ακόμα και σήμερα όταν θέλουμε να δείξουμε την πολιτική κενότητα κάποιου ο οποίος μπορεί να μιλάει με τις ώρες αλλά να μη λέει τίποτα το ουσιαστικό. Το χρησιμοποιούμε, δηλαδή, σε πολλές περιπτώσεις!

Μπορεί πρωθυπουργός ή έστω υπουργός, όπως ο ίδιος θα ήθελε, να μην έγινε ποτέ τελικά αλλά ο Δελαπατρίδης για πολλές δεκαετίες ήταν μια αγαπημένη φιγούρα της Αθήνας και σίγουρα κατάφερε να αφήσει το στίγμα του. Απλά όχι με τον τρόπο που ήλπιζε…
Ποιος ήταν ο Αρμάνδος Δελαπατρίδης



Η ιστορία μας ξεκινάει το 1895. Τότε στη Μυτιλήνη γεννιέται ένα μικρό αγοράκι που οι γονείς του δίνουν το όνομα Τηλέμαχος. Σύμφωνα με κάποιες άλλες μαρτυρίες ο Τηλέμαχος Ναταλάκας, γεννήθηκε στη Σμύρνη αλλά στα πρώτα χρόνια της ζωής του, οι γονείς του μετακόμισαν στη μητέρα Ελλάδα και συγκεκριμένη στο νησί της Σαπφούς.

Εκεί ο μικρός Τηλέμαχος έδειξε διάθεση να πάει στο σχολείο και να μάθει γράμματα. Είχε σκοπό, μάλιστα, όταν μεγαλώσει και μαζέψει αρκετά χρήματα να μετακομίσει στην Αθήνα προκειμένου να χτίσει τη δική του ζωή.

Για να το καταφέρει αυτό, άρχισε να δουλεύει σε ένα συμβολαιογραφείο της Μυτιλήνης. Λέγεται, μάλιστα, πως πήρε μέρος στην μικρασιατική εκστρατεία, με το βαθμό του λοχία.

Όλα κυλούσαν ομαλά, μέχρι που τη στιγμή που ο Τηλέμαχος ερωτεύεται.

Πολλές λεπτομέρειες δεν είναι γνωστές. Όλες, όμως, οι ιστορίες που πέρασαν από γενιά σε γενιά αναφέρουν πως η ερωτική απογοήτευση που βίωσε, ήταν τόσο ισχυρή που σημάδεψε τον ψυχισμό του Τηλέμαχου.

Φαίνεται πως σε ένα βαθμό έχασε τα λογικά του. Η κλειστή κοινωνία της Μυτιλήνης, ωστόσο, δεν ανεχόταν συμπεριφορές όπως αυτές που είχε αρχίσει να παρουσιάζει ο Τηλέμαχος και έτσι, μια ημέρα αυτός πήρε το καπελάκι του, μπήκε στο καράβι της γραμμής και ταξίδεψε στην Αθήνα για να κάνει τη ζωή που πάντα ονειρευόταν. Μικρή σημασία είχε που δεν είχε μαζέψει τα λεφτά που ήθελε.
Όταν ο Αρμάνδος Δελαπατρίδης έφτασε μια ανάσα από την… πρωθυπουργία της χώρας



Για κάποια χρόνια, τα πρώτα της παραμονής του στην πρωτεύουσα, τα ίχνη του Τηλέμαχου Ναταλάκα χάνονται. Κανείς δεν ξέρει που και πώς ζει ή πως τα καταφέρνει.

Κάποια στιγμή, το 1925 και ενώ πλέον ο Τηλέμαχος έχει γίνει 30 ετών, ξεκινάνε οι πρώτες αναφορές για έναν καλοντυμένο, ψιλόλιγνο και όμορφο νεαρό και ο οποίος φοράει πάντα το αγαπημένο του ψηλό καπέλο.

Τριγυρνούσε πάντα με περισπούδαστο ύφος και κρατώντας τον χαρτοφύλακά του περνούσε από καφενεία και γειτονιές της Αθήνας χαιρετώντας τους πάντες.

Οι περισσότεροι έβλεπαν αυτή την γραφική φιγούρα με συμπάθεια, ωστόσο, δεν έλειψαν και αυτοί που τον περιγελούσαν και τον κερνούσαν ακόμα και νοθευμένο κρασί προκειμένου να μεθάει ακόμα πιο εύκολα και να τον γελοιοποιούν.

Για τους περισσότερους, όμως, ο Αρμάνδος Δελαπατρίδης όπως είχε γίνει γνωστός ήταν ένας άνθρωπος που χάριζε άπλετο γέλιο. Κάποια στιγμή έγινε τόσο δημοφιλείς που όπου περπατούσε ή στεκόταν (κυρίως στο Σύνταγμα) για να βγάλει τους περίφημους λόγους του μαζευόταν πλήθος κόσμου για να τον ακούσει, να γελάσει και να τον χειροκροτήσει.

συνέχεια https://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/6356928/i-thliveri-istoria-toy-thrylikoy-politikoy-ritora-armandoy-delapatridi

Αυτιά, παθήσεις και θεραπείες




Αφιέρωμα: Αυτιά, παθήσεις και θεραπείες με ασκήσεις και βότανα

Καταρχήν πριν ξεκινήσουμε με την επιστημονική ανάλυση των παθήσεων των αυτιών, ας κάνουμε μια πιο πνευματική προσέγγιση του προβλήματος.
Όπως και στα μάτια, τα προβλήματα στα αυτιά υποδηλώνουν διαταραχές στην επιθυμία του ατόμου να ακούει το εξωτερικό του περιβάλλον.
Η βαρυκοϊα είναι αποτέλεσμα μιας μακροχρόνιας τέτοιας στάσης του ατόμου. Η αποφυγή της ακοής συνήθως εστιάζεται στο κοντινό οικογενειακό ή κάποιες φορές και επαγγελματικό περιβάλλον.
Είναι πολύ κρίσιμο λοιπόν, για να αντιστραφεί η κατάσταση, το άτομο να αλλάξει στάση απέναντι σε αυτούς που δεν θέλει να ακούει. Είτε θα πρέπει να τους αποδεχτεί έτσι όπως είναι είτε θα πρέπει να τους αποχωριστεί.
Εάν δεν λυθεί αυτό το ζήτημα, τότε είναι δεδομένο οτι θα φτάσει σε λίγο καιρό στην βαρυκοϊα και κάποιες φορες ακόμα και στην πλήρη απώλεια της ακοής.

ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ ΑΦΤΙΟΥ
Τα παιδιά είναι πολύ πιο πιθανό να πάθουν λοιμώξεις του μέσου ωτός, απ’ όσο οι ενήλικοι, λόγω του σχήματος και της θέσης των ευσταχιανών σαλπίγγων τους. Καλέστε έγκαιρα το γιατρό σας, αν υποψιάζεστε ότι το παιδί σας έχει λοίμωξη του αφτιού. Η έγκαιρη θεραπεία των λοιμώξεων του αφτιού μπορεί να προλάβει τη ρήξη του τυμπάνου ή μακροπρόθεσμη λοίμωξη. Ελαττώματα ακοής και προβλήματα ομιλίας μπορεί να είναι αποτελέσματα μακροχρόνιων λοιμώξεων του αφτιού και συγκέντρωσης υγρού.

Λοιμώξεις του εξωτερικού αφτιού
Όταν ένα παιδί έχει λοίμωξη του εξωτερικού αφτιού, ο ακουστικός πόρος και το πτερύγιο πρήζονται, πονούν και έχουν φαγούρα. Τα παιδιά που κολυμπούν τακτικά είναι πιο επιρρεπή στη διαταραχή, λόγω ερεθιστικών ουσιών στο νερό που μπορεί να μπουν στα αφτιά. Ο γιατρός σας μπορεί ν’ αντιμετωπίσει την κατάσταση με αντιβιοτικές ωτικές σταγόνες. Μην αφήνετε να μπει νερό στα αφτιά του παιδιού, μέχρι να υποχωρήσει η λοίμωξη.

Μέση ωτίτιδα
Φλεγμονή του χώρου μεταξύ του τύμπανου και του εσωτερικού αφτιού. Η πιο συνηθισμένη αιτία είναι η λοίμωξη.
Η κατάσταση προκαλεί πυρετό και πόνο. Ο γιατρός μπορεί να επιβεβαιώσει τη διάγνωση, εξετάζοντας το τύμπανο του παιδιού σας μ’ ένα όργανο παρατήρησης. Τα αντιβιοτικά συνήθως ανακουφίζουν από τον πόνο και τον πυρετό σε 48 ώρες. Η απώλεια ακοής από τη συγκέντρωση υγρού στο μέσο αφτί μπορεί να κρατήσει 1-2 εβδομάδες.

Έγχυση μέσου αφτιού
Συγκέντρωση κολλώδους υγρού ή βλέννας στο μέσο αφτί. Το υγρό μαζεύεται μετά από κρυολόγημα ή κρίση μέσης ωτίτιδας. Σε άλλες αιτίες περιλαμβάνεται η αλλεργική ρινίτιδα και τα διογκωμένα κρεατάκια (ομάδες ιστών στο πίσω μέρος της μύτης) που φράσσουν το άνοιγμα των ευσταχιανών σαλπίγγων. Ένα αεροπορικό ταξίδι ατόμου με κρυολόγημα μπορεί να προκαλέσει έγχυση μέσου αφτιού, αν αλλάξει η πίεση. Για λόγους που είναι ασαφείς, το κάπνισμα των γονέων μπορεί επίσης να συμβάλλει στην έγχυση μέσου αφτιού των παιδιών. Το υγρό στο μέσο αφτί παρενοχλεί τη μετάδοση του ήχου από το τύμπανο στο έσω αφτί και μπορεί να προκαλέσει μερική ή ολική απώλεια ακοής. Οι γιατροί αναγνωρίζουν την κατάσταση στη διάρκεια ενός τσεκ απ ή όταν κάνουν έλεγχο για απώλεια ακοής.
Αντιμετώπιση απόφραξης μέσου αφτιού
Το υγρό στο μέσο αφτί συχνά φεύγει χωρίς θεραπεία, αλλά ο γιατρός πιθανόν να παρακολουθήσει το παιδί για λίγο, για να βεβαιωθεί ότι έχει συμβεί αυτό.
Αντιβιοτικά μπορούν να βοηθήσουν, αν υπάρχει λοίμωξη από βακτηρίδια. Η απώλεια ακοής από φραγμένο μέσο αφτί μπορεί να απαιτήσει εγχείρηση.

ΕΛΕΓΞΤΕ ΤΗΝ ΑΚΟΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΑΣ
Ελέγξτε την ακοή του παιδιού σας τακτικά, ειδικά αν ήταν άρρωστο πρόσφατα. Καλέστε γιατρό, αν η απάντηση σε οποιαδήποτε από τις παρακάτω ερωτήσεις είναι “όχι”:
*Στις 5 με 6 εβδομάδες, αν μιλάτε στο παιδί σας, όταν είστε εκτός του οπτικού του πεδίου, αντιδρά και γυρίζει το κεφάλι του προς εσάς;
*Στους 6 με 12 μήνες, αντιδρά το παιδί σας στον ήχο του χαρτιού που τσαλακώνεται και του ονόματος του; κάνει το μωρό σας ήχους λόγου;
*Στους 18 μήνες, μπορεί το παιδί σας να πει τις πρώτες λέξεις του;
*Στα δυο χρόνια, μπορεί να σας ακούσει όταν φωνάζετε από άλλο δωμάτιο;
*Στα τρία χρόνια, μιλάει καθαρά το παιδί σας, εκτός από το “σ” και το “θ”;

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΚΥΨΕΛΙΔΑΣ
Αν νομίζετε ότι υπάρχει πάρα πολλή κυψελίδα στο αφτί του παιδιού σας, μην προσπαθείτε να τη βγάλετε ή να την ξεπλύνετε μόνοι σας. Ο γιατρός σας θα σας δώσει ωτικές σταγόνες σχεδιασμένες να διαλύουν τη συσσωρευμένη κυψελίδα στο αφτί του παιδιού σας. Αν η κυψελίδα δε διαλύεται, πηγαίνετε πάλι το παιδί στο γιατρό σας, για να τη βγάλει στο ιατρείο του.

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΟ ΑΦΤΙ
Τα παιδιά συχνά σπρώχνουν μικρά αντικείμενα, όπως μπιζέλια, χάντρες ή κομμάτια χαρτιού στ’ αφτιά τους. Αυτά τα ξένα σώματα μπορούν να προκαλέσουν πόνο και προσωρινή απώλεια ακοής. Βαθιά διείσδυση στο αφτί ενός ξένου αντικειμένου και οι απόπειρες να το βγάλετε στο σπίτι μπορούν να βλάψουν το τύμπανο. Αν το παιδί σας βάλει κάτι στο αφτί του, μην προσπαθείτε να το βγάλετε με νερό. θα μπορούσε να φουσκώσει και να κάνει την εξαγωγή πιο δύσκολη. Ξένα σώματα στο αφτί πρέπει ν’ αφαιρούνται από γιατρό.

Έντομα στο αφτί
Μπορεί να μπουν στο αφτί πετώντας ή περπατώντας και να παγιδευτούν . Ένα παιδί μπορεί να τρομάξει από το θορυβώδες βούισμα ή χτύπημα του εντόμου. Για να σκοτώσετε το έντομο πριν αφαιρεθεί στο ιατρείο του γιατρού, βάλτε πολλές σταγόνες ζεστό λάδι για μωρά στο αφτί του παιδιού σας.
Οι άνθρωποι με ακουστικές βλάβες στηρίζονται κυρίως στην όρασή τους για επικοινωνία, όπως για παράδειγμα, ανάγνωση λόγου, ανάγνωση χειλιών, Ελληνική νοηματική γλώσσα ή όπως στην Αγγλία σε μια μορφή αγγλικών που χρησιμοποιεί το λεξιλόγιο BSL και ονομάζεται Υποστηριζόμενα Σήματα Αγγλικών (SSE).
Όσον αφορά τους σοβαρά και βαθύτατα κωφούς ανθρώπους, η εκμάθηση της γλώσσας ακολουθεί μια διαφορετική πορεία σε σύγκριση με τον τρόπο γλωσσικής ανάπτυξης των φυσιολογικά αναπτυσσόμενων ανθρώπων. Συνήθως η γλώσσα είναι επίκτητη μέσα από την άφθονη έκθεση σε μια γεμάτη νόημα γλωσσική αλληλεπίδραση κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας. Η σοβαρή κώφωση μειώνει και σε ποιότητα και σε ποσότητα τη γλωσσικά ερεθίσματα που προσφέρονται στο εκάστοτε άτομο.
Οι μαθητές με ακουστικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη γλώσσα των Ελληνικών, ίσως βρουν ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικού υπολογιστή αρκετά εύχρηστο, όπως για παράδειγμα, τα προγράμματα θησαυρός και έλεγχος της γραμματικής. Επίσης, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αποτελεί ένα αποτελεσματικό τρόπο επικοινωνίας για τους κωφούς μαθητές. Μερικοί μαθητές χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια των διαλέξεων φορητό υπολογιστή, έτσι ώστε να διαβάζουν τα χείλη και να δακτυλογραφούν ταυτόχρονα.

Υπάρχουν τέσσερις τύποι απώλειας της ακοής:

Αγώγιμη απώλεια ακοής (οι διαβάσεις μεταφοράς για τους ήχους για να φθάσουν στο εσωτερικό αυτί επηρεάζονται). Οι αγώγιμες απώλειες ακοής έχουν επιπτώσεις συνήθως σε όλες τις συχνότητες με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ακούν και να οδηγεί στην βαριά απώλεια της ακοής.

Νεύρο-αισθητηριακή απώλεια ακοής (ζημία στα λεπτά αισθητήρια τριχοειδή αγγεία του εσωτερικού αυτιού ή των νεύρων που την παρέχουν). Αυτή η απώλεια ακοής μπορούν να κυμανθεί από ήπια ως βαριά και έχει συχνά επιπτώσεις στη δυνατότητα του προσώπου να ακούει μόνο κάποιες συχνότητες έναντι άλλων.

Μια μικτή απώλεια ακοής αναφέρεται σε έναν συνδυασμό αγώγιμης και νεύρο-αισθητηριακή απώλειας και σημαίνει ότι ένα πρόβλημα εμφανίζεται και στον εξωτερικό, στο μέσο και στο εσωτερικό αυτί.
Μια απώλεια ακοής προκύπτει από ζημία ή εξασθένιση στα νεύρα ή στο κεντρικό νευρικό σύστημα, είτε στις διαβάσεις προς τον εγκέφαλο είτε στον ίδιο τον εγκέφαλο.
Γενικότερα, οι μαθητές που χάνουν την ακοή τους ή μέρος της ,κατά τη διάρκεια της παιδικής τους ηλικίας, συνήθως χρησιμοποιούν τη μέθοδο ανάγνωσης χειλιών, ενώ αντίθετα, αυτοί που γεννιούνται κωφοί ή χάνουν την ακοή τους κατά το στάδιο της βρεφικής τους ηλικίας, χρησιμοποιούν τη νοηματική γλώσσα. Οι μαθητές που χρησιμοποιούν την ανάγνωση χειλιών, μπορούν ταυτόχρονα να χειρίζονται ένα φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή ή να διαθέτουν μαζί τους ένα βοηθό, ο οποίος να κρατάει σημειώσεις ενώ παράλληλα οι ίδιοι να επικεντρώνονται στις εκφράσεις του προσώπου του ομιλητή.

Στην περίπτωση ενός κωφού μαθητή, η ανάπτυξη της ομιλουμένης γλώσσας είναι σπάνια φυσική και αυτόματη, αλλά αντίθετα αποτελεί προϊόν μιας επίπονης διαδικασίας με αμέτρητα εμπόδια και παγίδες.
Για πολλούς μαθητές, οι οποίοι γεννήθηκαν κωφοί, η ομιλουμένη γλώσσα αποτελεί τη δεύτερη γλώσσα τους και η νοηματική την πρώτη. Εντούτοις, σε αντίθεση με άλλους μαθητές, οι οποίοι δεν μαθαίνουν τα Αγγλικά σαν πρώτη γλώσσα, οι εκ γενετής κωφοί μαθητές αδυνατούν να μάθουν Αγγλικά με τον τρόπο που μαθαίνει ένας Γερμανός ή Γάλλος αυτόχθων ομιλητής. Δεν μπορούν να εντρυφήσουν στη γλώσσα καθώς δεν μπορούν να την ακούσουν. Επιπροσθέτως, από τη στιγμή που η νοηματική είναι ολοκληρωτικά οπτική, οι κωφοί μαθητές δεν διαθέτουν γραπτή ή ομιλούμενη γλώσσα, στην οποία να βασίσουν την εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας.

Πως τα Προβλήματα Ακοής επιδρούν στην μάθηση και τη διδασκαλία
Στην περίπτωση των κωφών μαθητών που έχουν την ομιλουμένη ως δεύτερη γλώσσα, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι βιώνουν διάφορα γλωσσικά προβλήματα. Οι δυσκολίες είναι περισσότερο έκδηλες στις γραπτές εργασίες, στις οποίες τα λάθη εντοπίζονται κυρίως στη δομή της πρότασης, στους χρόνους του ρήματος και σε διάφορες παραλείψεις λέξεων. Η δυσκολία επιτείνεται καθώς η γλώσσα υποδοχής συνήθως υφίσταται σε άπταιστο λόγο και για αυτό προκύπτει πρόβλημα στην ανάγνωση των χειλιών των άλλων ανθρώπων.
Η έλλειψη ακοής και ακουστικών αναμνήσεων υποδηλώνει ότι οι σπουδαστές αδυνατούν να εξιστορήσουν αυτό που είναι γραμμένο σε μια σελίδα. Επιπλέον, η νοηματική διαθέτει γραμματική και σύνταξη, η οποία είναι διαφορετική από την ομιλουμένη γλώσσα, γεγονός που δυσχεραίνει την απόδοση του μαθητή.
Οι έρευνες, επίσης φανερώνουν ότι η αναγνωστική ηλικία των κωφών μαθητών που αποφοιτούν το σχολείο είναι χαμηλότερη του μέσου εθνικού όρου. Συνεπώς, είναι πιθανό ότι οι κωφοί σπουδαστές, οι οποίοι εισέρχονται στην ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση, είναι ήδη λειτουργικοί σε ένα σχετικώς προχωρημένο επίπεδο. Εντούτοις, η ανάγνωση παραμένει ένα επίπονο καθήκον για μερικούς κωφούς σπουδαστές, καθώς το λεξιλόγιό τους μπορεί να είναι αξιόλογα περιορισμένο σε σύγκριση με τις ακουστικές τους αιχμές. Άγνωστες λέξεις ή λέξεις που δεν έχουν παρουσιαστεί με συγκεκριμένο τρόπο στον μαθητή, δεν μπορούν να διαβαστούν από τα χείλη. Συνεπώς, οι κωφοί σπουδαστές συχνά πρέπει να ψάχνουν όχι μόνο την τεχνική διάλεκτο που σχετίζεται με το θέμα αλλά και τη γλώσσα που είναι οικεία στις ακουστικές τους αιχμές. Μια ασύγκριτη ποσότητα χρόνου μπορεί να δαπανηθεί στην ανάγνωση και την προετοιμασία εργασιών, συχνά με την υποστήριξη μιας ατομικής γλώσσας ή ενός εκπαιδευτικού υποστήριξης μάθησης.
Σε σύγκριση με τους φυσιολογικά αναπτυσσόμενους σπουδαστές, το μονοπάτι για την γενική γνώση μπορεί να είναι αποκλεισμένο για τον μαθητή με μειωμένη ακοή. Οι φυσιολογικοί σπουδαστές απορροφούν τη γνώση μέσα από την ανάγνωση εφημερίδων, την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο και με τις συζητήσεις με άλλους σπουδαστές. Αυτή η τυχαία συλλογή πληροφοριών βοηθάει στο σχηματισμό απόψεων και ικανοτήτων απαραίτητων για την ανώτερη εκπαίδευση. Επίσης, οι κωφοί σπουδαστές μπορεί να αρνηθούν την πρόσβαση σε όλο αυτό τον πλούτο της γνώσης και την εμπειρία ζωής. Το τελικό αποτέλεσμα συχνά αντανακλάται στην γραπτή εργασία του κωφού μαθητή, η οποία χαρακτηρίζεται από έλλειψη βάθους, ανωριμότητα και μερικές φορές ανενημέρωτες απόψεις και προβλήματα διαδοχικής και ολικής δομής του γραπτού λόγου.
Ένα επιπρόσθετο πρόβλημα για τους σπουδαστές με ακουστικές βλάβες αποτελεί η ομαδική εργασία και σε αρκετές περιπτώσεις απαιτείται η υιοθέτηση επιτρεπτικών στρατηγικών εκ μέρους της υπόλοιπης ομάδας.
Λαμβάνοντας υπόψη, ότι απαραίτητο συστατικό πολλών ομαδικών δραστηριοτήτων είναι η ανάθεση υπευθυνότητας και ελέγχου στους σπουδαστές, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να συμβιβαστούν με το μέγεθος της παρέμβασής τους και την συμπερίληψη όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Βέβαια, απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η εφαρμογή των συστημάτων εκείνων, τα οποία ωθούν τις ομάδες στην ανάληψη πρωτοβουλιών για την εμπλοκή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να λάβουν υπόψη τη δομή του μαθήματός τους, τη διδακτική υποστήριξη, τα βοηθήματα, την ανάπτυξη κατάρτισης και το περιβάλλον μάθησης. Επίσης, απαιτείται αντικατάσταση των μακρήγορων ομιλιών και σεμιναρίων με μια περισσότερο προσβάσιμη μάθηση, μια μάθηση βασισμένη στη χρήση μικρών διδακτικών ομάδων. Τέλος, η μάθηση με ηλεκτρονικούς υπολογιστές μπορεί να μειώσει την ανάγκη για επικοινωνιακή υποστήριξη.
Η παροχή σημειώσεων, πριν από την έναρξη του μαθήματος, αποτελεί μια επιπλέον βοήθεια για το μαθητή, μια βοήθεια που πολλαπλασιάζει τα οφέλη της όταν οι σημειώσεις αυτές δίνονται σε ηλεκτρονική μορφή. Η χρήση οπτικών βοηθημάτων (π.χ PowerPoint) λειτουργεί ευεργετικά στην κατανόηση των ομιλούμενων πληροφοριών.
Όταν το νερό μπαίνει στο αυτί μπορεί να μεταφέρει σε αυτό μικρόβια ή μύκητες. Συνήθως βγαίνει αμέσως μόνο του, το αυτί στεγνώνει και έτσι τα μικρόβια και οι μύκητες δεν προκαλούν κανένα πρόβλημα. Μερικές φορές όμως το νερό παραμένει εγκλωβισμένο στο κανάλι του αυτιού και το δέρμα μουλιάζει. Τότε τα μικρόβια και οι μύκητες αναπτύσσονται, πολλαπλασιάζονται και μπορεί να κάνουν φλεγμονή στο εξωτερικό τμήμα του αυτιού, δηλαδή εξωτερική ωτίτιδα.

Τι συμπτώματα κάνει η εξωτερική ωτίτιδα;
Νιώθετε το αυτί σας βουλωμένο και μπορεί να έχετε φαγούρα
Το κανάλι του αυτιού πρήζεται και μερικές φορές αποφράσσεται.
Το αυτί αρχίζει να τρέχει και βγάζει γαλακτώδες υγρό
Το αυτί πονάει και είναι πολύ ευαίσθητο στο άγγιγμα, ιδίως στο χόνδρο μπροστά από το κανάλι του
Μερικές φορές διογκώνονται οι λεμφαδένες του λαιμού

Τι προφυλάξεις μπορώ να πάρω;

Εάν νιώσετε τα αυτί σας υγρό ή βουλωμένο μετά το κολύμπι, το λούσιμο ή το μπάνιο βάλτε σ΄ αυτό ωτικές σταγόνες για να το στεγνώσετε. Οι καλύτερες σταγόνες είναι αυτές που περιέχουν βορικό οξύ ή λευκό ξύδι. Το ελαφρύ όξινο περιβάλλον αναστέλλει την ανάπτυξη των μικροβίων και των μυκήτων. Ένα στεγνό αυτί έχει ελάχιστες πιθανότητες να κάνει φλεγμονή. Μπορείτε να στεγνώσετε επίσης το αυτί σας με το πιστολάκι των μαλλιών. Απαγορεύεται να χρησιμοποιείτε μπατονέτες (Q-tips), διότι αυτές σπρώχνουν το υλικό απόφραξης βαθύτερα στο κανάλι του αυτιού, ερεθίζουν το δέρμα του και το κάνουν να εκκρίνει υγρασία ή να αιμορραγήσει.
Αν στο αυτί σας δημιουργείται επαναλαμβανόμενο πρόβλημα θα χρειασθείτε ελαιούχες ωτικές σταγόνες πριν από το κολύμπι για να το προστατεύσετε από το νερό.

Πότε πρέπει να πάω στο γιατρό;
Εάν έχετε τα συμπτώματα της εξωτερικής ωτίτιδας θα χρειασθείτε ιατρική φροντίδα. Θα κάνουμε συχνό καθαρισμό του αυτιού σας και θα σας δώσουμε τις κατάλληλες ωτικές σταγόνες. Μερικές φορές είναι απαραίτητη η αντιβίωση.
Όσοι παρουσιάζουν προδιάθεση για εξωτερική ωτίτιδα, καλό είναι πριν από τα καλοκαιρινά μπάνια να επισκέπτονται τον Ωτορινολαρυγγολόγο για φροντίδα των αυτιών και ιδιαίτερες οδηγίες.
Τα θαλασσινά σπορ (καταδύσεις, σκι, σέρφινγκ κλπ) χαρίζουν συγκλονιστικές εμπειρίες. Πολλές φορές όμως βάζουν σε δοκιμασία το αυτί και είναι δυνατόν να προκαλέσουν σ’ αυτό ελαφρές ή βαριές παθήσεις.
Η διάτρηση τυμπάνου είναι η πιο συχνή πάθηση. Τη στιγμή που σπάει το τύμπανο έχετε έντονο πόνο και μερικές φορές αίμα. Ο πόνος υποχωρεί σε λίγο και νιώθετε βουητό, μπούκωμα στο αυτί και ίσως βαρηκοΐα. Μπορείτε να πάρετε παυσίπονο αλλά απαγορεύεται να βάλετε σταγόνες και να ξαναβρέξετε το αυτί σας. Πρέπει να σας δούμε το συντομότερο, να διαπιστώσουμε αν υπάρχει τρύπα στο τύμπανο, τι μέγεθος έχει, να μετρήσουμε την ακοή σας και να πάρετε τη σωστή θεραπευτική αγωγή.

Μπορεί να κλείσει η τρύπα στο τύμπανο;
Εάν το αυτί δεν μολυνθεί, τις περισσότερες φορές η διάτρηση επουλώνεται μόνη της. Αν περάσουν όμως τρεις μήνες περίπου και δεν έχει επουλωθεί είναι απαραίτητη η χειρουργική αποκατάσταση με τυμπανοπλαστική.
Στις περιπτώσεις που γίνει μόλυνση του αυτιού και αρχίσει να βγάζει πύον, τότε μπορεί να προκληθούν μεγαλύτερες καταστροφές του τυμπάνου και των μικρών οσταρίων του μέσου αυτιού. Δημιουργείται έτσι η χρόνια ωτίτιδα και θα χρειασθείτε εκτεταμένο χειρουργικό καθαρισμό του αυτιού και τυμπανοπλαστική.

Ίλιγγος
Ίλιγγος είναι το ψευδές αίσθημα περιστροφής ή κίνησης του σώματος όταν αυτό είναι σταθερό. λαβύρινθος
Ο λαβύρινθος είναι το τμήμα του αυτιού υπεύθυνο για τη διατήρρηση της ισορροπίας του σώματος. Απαραίτητα επίσης για την ισορροπία είναι ορισμένα τμήματα του εγκεφάλου, οι μύες του σώματος και η καλή λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων.
Μια διαταραχή σε καθένα από τα παραπάνω μπορεί να προκαλέσει τα ακόλουθα συμπτώματα:
* Προσβολές ιλίγγου, αστάθειας, ζάλης και αίσθημα απώλειας του βάρους της κεφαλής. Αυτά μπορεί να συνοδεύονται με ναυτία η και έμετο. Τα επεισόδια αυτά μπορεί να συμβούν απότομα ή μπορεί να εμφανισθούν με τις αλλαγές της θέσης του σώματος ή της κεφαλής.
* Βαρηκοiα μόνιμη η με διακυμάνσεις.
* Θόρυβος, αίσθημα πληρότητας (μπούκωμα) ή αίσθημα πίεσης στο αυτί.
Το ιστορικό, η εξέταση και τα αποτελέσματα των διαφόρων εξετάσεων μας δείχνουν αν έχετε μια διαταραχή του μηχανισμού της ισορροπίας.
Η πλειοψηφία των ασθενών με ίλιγγο μπορούν να θεραπευθούν με φάρμακα, δίαιτα, ασκήσεις, ενέσεις, ή ένα συνδυασμό από όλα αυτά. Η χειρουργική θεραπεία ενδείκνυται σήμερα σε ολοένα και μικρότερο αριθμό ασθενών.
Παρά το ότι για το σύμπτωμα του ιλίγγου η θεραπεία είναι κατά κανόνα αποτελεσματική, για το αίσθημα πληρότητας (μπούκωμα), τη βαρηκοΐα ή των εμβοών στο αυτί δεν είναι πάντα το ίδιο αποτελεσματική.
Η δίαιτα βασίζεται στην πλήρη κατάργηση από τις τροφές μαγειρικού άλατος ή άλλων τροφών που προκαλούν κατακράτηση υγρών όπως τα γαλακτοκομικά. Η χρήση της βασίζεται στο ότι η αιτία της παθολογικής κατάστασης που προκαλεί τον ίλιγγο οφείλεται σε υπερδιάταση του λαβυρίνθου από υγρό και ότι η υπερβολική λήψη μαγειρικού άλατος προκαλεί κατακράτηση υγρού (αναφέρεται για τη νόσο του Meniere).
Το κάπνισμα προκαλεί στένωση των αγγείων και είναι δυνατό να συμβάλλει και στην πάθηση. Θα πρέπει να κόψετε το κάπνισμα ή τουλάχιστο να το ελαττώσετε.
Σε χρόνιες καταστάσεις μερικές ασκήσεις μπορεί να είναι αποτελεσματικές.
Πέρα από τις κλασσικές ασκήσεις για την αντιμετώπηση του «ιλίγγου θέσεως» που θα σας κάνει ο ιατρός σας όταν αυτή είναι η διάγνωση, υπάρχουν και ασκήσεις για χρόνια νοσήματα του λαβυρίνθου όταν οι θεραπείες δεν είναι αποτεσματικές και μπορούν να δοκιμασθούν από τον ίδιο τον ασθενή.
Η εφαρμογή αυτών των ασκήσεων εξηγείται καλύτερα με το παράδειγμα των παγοδρόμων. Αυτοί είναι ικανοί να περιστρέφονται γρήγορα, να σταματάνε απότομα και να κινούνται πάνω στον πάγο χωρίς δυσκολία. Τούτο οφείλεται στην εξάσκηση ή στον έλεγχο της ισορροπίας τους, ώστε να μη ζαλίζονται. Οι παραπάνω ασκήσεις μπορούν να βοηθήσουν με τον ίδιο τρόπο.
Η συναισθηματική φόρτιση (στενοχώρια) και η σωματική κόπωση μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη συχνότητα και βαρύτητα των κρίσεων. Αν πράγματι συμβαίνει αυτό, τότε μπορείτε να λαμβάνετε ένα ηρεμιστικό. Μπορείτε να συμβουλευτείτε και ψυχίατρο.
Αν σας δοθούν φάρμακα, συνεχίστε μέχρις ότου ο γιατρός σας αποφασίσει, ότι πρέπει να τα διακόψετε.
Η πλέον σύγχρονη θεραπεία συγκεκριμένων νοσημάτων του λαβυρίνθου είναι οι ενδοτυμπανικές ενέσεις φαρμάκων που έχουν σαν σκοπό την απορρόφηση αυτών απ’ευθείας από τον λαβύρινθο χωρίς ο ασθενής να εκτεθεί στις παρενέργειες των φαρμάκων λαμβάνοντάς τα από το στόμα ή ενδοφλέβια. Η ένεση γίνεται με την χρήση τοπικής αναισθησίας στο τύμπανο και είναι ανώδυνη. Γίνεται σε καθημερινά ή εβδομαδιαία προγράμματα τρείς ή τέσσερις φορές με τον ασθενή να πρέπει να παραμείνει στο εξεταστικό κρεββάτι για περίπου μισή ώρα. Οι ενέσεις αυτές αποτελούν ουσιαστικά τον λόγο για τον οποίο σήμερα έχουν ελαχιστοποιηθεί οι χειρουργικές επεμβάσεις για την αντιμετώπηση του ιλίγγου.
Κάποιες μορφές ιλίγγου εμφανίζονται σε κρίσεις που μπορεί να επαλαμβάνονται σε διαστήματα μηνών, ετών ή καθόλου. Κατά κανόνα οποιαδήποτε και αν είναι η αιτία του ιλίγγου σας ο εγκέφαλος έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζει το σώμα στο αίσθημα της περιστροφής και τα έντονα συμπτώματα υποχωρούν ακόμα και χωρίς αγωγή σε πολλές περιπτώσεις.
Δεν είναι ασύνηθες μετά από μία κρίση ιλίγγου να παραμένει ένα αίσθημα «ζάλης» ή αστάθειας που δεν έχει την ένταση της αρχικής κρίσης αλλά είναι ενοχλητικό για αρκετό χρονικό διάστημα και σιγά σιγά φθίνει.

Καλοήθης Παροξυσμικός Ίλιγγος Θέσεως
Τι είναι; Κρίσεις ιλίγγου που διαρκούν δευτερόλεπτα και συνοδεύουν συκγεκριμένες κινήσεις του κεφαλιού όπως στην κατάκλιση, την έγερση από το κρεβάτι κλπ.
Που οφείλονται; Στην διαφυγή μέσα στον λαβύρινθο των κρυστάλων που υπάρχουν σε συγκεκριμένες θέσεις και έτσι η κίνησή τους προκαλεί τις κρίσεις ιλίγγου.
Πως θεραπεύεται; Με συγκεκριμένες ασκήσεις όπως στο σχήμα που έχουν σαν σκοπό την επανατοποθέτηση των κρυστάλλων στη σωστή τους θέση.
Νόσος Meniere. (ύδρωπας του λαβυρίνθου)
Τι είναι; Νόσημα που προσβάλει τον λαβύρινθο και εκδηλώνεται με κρίσεις ιλίγου σε διάφορα χρονικά διαστήματα, που διαρκούν από λεπτά μέχρι αρκετές ώρες και συνοδεύεται συνήθως από εμβοές (βουητά ή θόρυβο στο αυτί) και βαρηκοία.
Που οφείλεται: Στο εσωτερικό μέρος του λαβυρίνθου υπάρχει ο υμενώδης λαβύρινθος. Για κάποιον λόγο αυτό το τμήμα του λαβυρίνθου κατακρατεί περισσότερο υγρό από όσο πρέπει με αποτέλεσμα να φουσκώνει σε σχέση με το υπόλοιπο μέρος του λαβυρίνθου (ύδρωπας) με συνέπεια τις κρίσεις ιλίγου, των βουητών και της βαρηκοίας.
Πως θεραπεύεται; Η θεραπεία είναι σύνθετη ανάλογα με την συχνότητα και την ένταση των κρίσεων. Καταρχήν θα πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωση αλατιού και προϊόντων αλμυρών όπως τα τυριά και αυτό γιατί το αλάτι κατακρατά υγρά. Εάν αυτό δεν είναι αρκετό προστίθενται στην θεραπεία φάρμακα βοηθητικά για την αποσυμφόρηση του λαβυρίνθου όπως διουρητικά. Χρήσιμες είναι και οι διάφορες ασκήσεις αποκατάστασης. Σε ασθενείς με συχνές κρίσεις η πιο σύγχρονη και αποτελεσματική θεραπεία είναι ενέσεις φαρμάκων που γίνονται μέσα στο αυτί (με τοπική αναισθησία) που έχουν σα σκοπό την αδρανοποίηση του λαβυρίνθου που πάσχει και έτσι την εξαφάνιση των κρίσεων. Σε κάποιες περιπτώσεις έχουν ένδειξη συγκεκριμένες χειρουργικές επεμβάσεις που όμως λόγω της μεγάλης αποτελεσματικότητας των ενέσεων τείνουν να μην χρησιμοποιούνται πια παρά μόνο σε πολύ επιλεγμένα περιστατικά.
Θεραπεία με άσκηση

Για τον Λαβύρινθο:
Ασκήσεις αποκατάστασης
Έχουν σαν σκοπό την «εκπαίδευση» του εγκεφάλου και του συστήματος ισορροπίας να μάθει να «αγνοεί» τα ερεθίσματα που προκαλούν ίλιγγο. Στην ουσία πρόκειται για συχνή και καθημερινή επανάληψη αυτών ακριβώς των κινήσεων του κεφαλιού και του σώματος που προκαλούν ίλιγγο με συνέπεια σιγά-σιγά το σύμπτωμα αυτό να φθίνει. Μπορείτε να κάνετε τις ασκήσεις που σας προκαλούν ίλιγγο, τις ασκήσεις που σας κάνει ο ιατρός σας ή ομάδες ασκήσεων σαν αυτές που ακολουθούν:
Θα πρέπει να γίνονται επί 15΄ δύο φορές την ημέρα φθάνοντας σιγά σιγά τα 30΄.
Ασκήσεις του ματιού: Κοιτάξτε προς τα πάνω, κατόπιν προς τα κάτω, αρχικά σιγά και αργότερα γρήγορα 20 φορές. Κοιτάτε από τη μία πλευρά στην άλλη, αρχικά σιγά και μετά γρήγορα 20 φορές. Συγκεντρώστε το βλέμμα σας στο δάκτυλό σας με το χέρι σας (δείκτης) 30 πόντους προς τα εμπρός και πίσω. Επαναλάβετε αυτή την κίνηση 20 φορές.
Ασκήσεις της κεφαλής: Κάμψτε το κεφάλι προς τα εμπρός μετά προς τα πίσω, με ανοικτά τα μάτια αργά και μετά γρήγορα 20 φορές. Καθώς βελτιώνεται ο ίλιγγος, αυτές οι ασκήσεις του κεφαλιού πρέπει να γίνονται με κλειστά τα μάτια.
Καθιστές ασκήσεις: Καθώς κάθεστε, ανυψώστε τους ώμους σας 20 φορές. Γυρίστε προς τα αριστερά 20 φορές. Κάντε κάμψη προς τα κάτω και σηκώστε αντικείμενα από το έδαφος και καθίστε 20 φορές.
Ασκήσεις στάσης: Σηκωθείτε και καθίστε 20 φορές με ανοικτά τα μάτια. Επαναλάβετε με κλειστά μάτια. Πετάξτε μία μικρή ελαστική μπάλα από το ένα χέρι στο άλλο πάνω από το επίπεδο των ματιών. Πετάξτε τη μπάλα από το ένα χέρι στο άλλο κάτω από το ένα γόνατο.

Θεραπεία με βότανα:

Είμαστε περισσότερο εξοικειωμένοι με το ρόλο που παίζουν τα αυτιά στην ακοή, πέρα όμως από την αντίληψη των ηχητικών κυμάτων, στέλνουν επίσης στον εγκέφαλο πληροφορίες για τον προσανατολισμό και την κίνηση του σώματος μέσα στον τρισδιάστατο χώρο.
Για να πραγματοποιήσει όλες αυτές τις λειτουργίες, ο οργανισμός έχει εξελίξει μιαν αρχιτεκτονικά θαυμάσια δομή που διευκολύνει αυτές τις πολύπλοκες δραστηριότητες κατά θαυμαστά αποτελεσματικό τρόπο.
Ξεφεύγουν από τα πλαίσια αυτού του βιβλίου τα προβλήματα του εσωτερικού αυτιού (έσω ωτός).
Εδώ θα ασχοληθούμε μόνο με παθήσεις που οφείλονται σε λοιμώξεις και καταρροή, οι οποίες εμπίπτουν στον τομέα της κατ’ οίκον θεραπείας.

1)Λοιμώξεις
Οι λοιμώξεις του μέσου αυτιού συχνά ξεκινούν από το λαιμό και εξαπλώνονται στα αυτιά μέσω των ευσταχιανών σαλπίγγων.
Τα σημαντικότερα βότανα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εδώ είναι τα αντιμικροβιακά, όπως η ιριδα, η Εχινάκια, το Σκόρδο και η Βαπτίσια, τα οποία είναι επίσης αντικαταρροϊκά και εξομαλυντικά.
Η Εχινάκια είναι η πιο χρήσιμη για όλες τις λοιμώξεις των αυτιών, της μύτης και του λαιμού.
Τα βότανα που είναι πλούσια σε αντισηπτικά έλαια είναι μεν χρήσιμα, αλλά συστήνονται περισσότερο για τα προβλήματα του λαιμού και της μύτης.
Πρέπει επίσης να εξετάσουμε τη χρήση λεμφοτονωτικών, όπως το Γάλιο και η Φυτολάκκα, καθώς και αντικα-ταρροϊκών και τονωτικών των βλεννογόνων μεμβρανών, όπως τα άνθη Φασκόμηλου, το Σολιντάγκο και η Υδραστίδα.
Τα κατάλληλα βότανα πρέπει να συνδυαστούν σε ένα ρόφημα (εκτός ίσως από την Υδραστίδα, που επειδή έχει πικρή γεύση, συχνά χορηγείται σαν σκόνη σε κάψουλες, ιδιαίτερα στα παιδιά).
Αν και αυτή η εσωτερική αγωγή θα είναι αποτελεσματική, σε περιπτώσεις ωταλγιών (πόνου των αυτιών) μπορεί να χρειαστεί και εξωτερική αγωγή.
Η ωταλγία μπορεί να γίνει πολύ οδυνηρή, ιδιαίτερα στα παιδιά, και να προκαλέσει μεγάλη ταλαιπωρία, υπάρχουν όμως αρκετοί τρόποι για να καταπραϋνθεί.

2)Πόνος των Αυτιών
Ο ταχύτερος τρόπος για να ανακουφιστεί ο πόνος των αυτιών είναι ο χυμός Κοτυ-ληδώνας.
Συγκεντρώστε μερικά από τα στρογγυλά φύλλα της Κοτυληδώνας.
Το φυτό αυτό αναπτύσσεται σε τοίχους και βράχους σε πολλά μέρη και μπορεί να βρεθεί εύκολα.
(Θα γνωρίσετε την Κοτυληδώνα από το ότι οι μίσχοι του καταλήγουν στο κέντρο του κάτω μέρους του στρογγυλού φύλλου.) Συνθλίψτε δυο φύλλα σε ένα σουρωτήρι και συγκεντρώστε το χυμό.
Ρίξτε δύο σταγόνες του πράσινου χυμού (σε θερμοκρασία σώματος) μέσα στο αυτί που πονά και κλείστε το με λίγο βαμβάκι.
Το έλαιο του Βερμπάσκου μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τον πιο πάνω τρόπο, όπως και το ζεστό Αμυνδαλελαιο ή το βάμμα της Λομπέλια.
Αν δεν έχετε τίποτα από τα παραπάνω, φτιάξτε ένα δυνατό έγχυμα από Χαμομήλι, Αχιλλέα ή Ύσσωπο και ρίξτε στο αυτί δυο σταγόνες με τον ίδιο τρόπο.
Όλα αυτά τα ιάματα θα ανακουφίσουν τον πόνο, πρέπει όμως να θυμόμαστε ότι θα πρέπει να θεραπεύσουμε και τη λοίμωξη που τον προκαλεί.

3)Μαστοειδίτιδα
Μια όχι ασυνήθιστη πάθηση είναι η λοίμωξη της μαστοειδούς αποφύσεως, που βρίσκεται λίγο πίσω από το αυτί, και η οποία μπορεί να προκαλέσει το σχηματισμό αποστήματος που επηρεάζει το εξωτερικό ή το μέσο αυτί.
Η πάθηση αυτή πρέπει να αντιμετωπιστεί όπως οι δοθιήνες, σαν μια οργανική λοίμωξη (βλέπε το κεφάλαιο για το Δέρμα),
Κώφωση και Προβλήματα Ακοής
Η κώφωση μπορεί να οφείλεται σε νευρολογικά αίτια ή σε καταρροϊκή απόφραξη του μέσου αυτιού.
Η απόφραξη αυτή μπορεί να θεραπευθεί επιτυχώς με τη μέθοδο που περιγράφεται για τη ρινική καταρροή.
Η συσσώρευση κεριού (κυψελίδας) στο εξωτερικό αυτί μπορεί επίσης να συντελέσει στην εμφάνιση κώφωσης, οπότε θα πρέπει να αφαιρεθεί από ειδικό.

4)Εμβοή
Η εμβοή είναι μια πάθηση στην οποία το άτομο ακούει ένα βόμβο μέσα στο αυτί.
Μπορεί να οφείλεται σε καταρροϊκή συμφόρηση, ανεξάρτητα από το αίτιο, όμως, μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά με τη χρήση Υδραστίδας ή Τσιμισιφούγκα λαμβανομένων σαν ροφήματα ή σε κάψουλες για κάποιο χρονικό διάστημα.
https://www.newsitamea.gr/2014/01/22/%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%AC-%CF

Κατερίνα Γώγου (Αθήνα 1 Ιουνίου 1940 - 3 Οκτωβρίου 1993)




Η Κατερίνα Γώγου (Αθήνα 1 Ιουνίου 1940 - 3 Οκτωβρίου 1993) ήταν Ελληνίδα ποιήτρια και ηθοποιός. Ξεκίνησε από μικρή την καριέρα στην ηθοποιία αλλά αργότερα στράφηκε στην ποίηση.

Ξεκίνησε σε ηλικία μόλις 5 ετών να παίζει σε διάφορες παιδικές παραστάσεις, όπου την χαρακτήριζαν παιδί-θαύμα. Παρόλα αυτά, δεν πέρασε όμορφα παιδικά χρόνια, ελέω Κατοχής και Εμφυλίου Πολέμου. Στην εφηβεία της, η Κατερίνα έμενε με τον πατέρα της, ο οποίος ήταν πολύ αυστηρός απέναντι της, κατόπιν έμεινε με τη μητέρα της. Ο πατέρας της, πάντως, αν και αυστηρός, την υποστήριξε πραγματικά, στην επιθυμία της να ακολουθήσει την υποκριτική. Σπούδασε στη σχολή του Τάκη Μουζενίδη, η οποία εθεωρείτο μια από τις καλύτερες της εποχής. Παράλληλα τελείωσε και τη σχολή χορού Πράτσικα Ζουρούδη και Βαρούτη.

Η Κατερίνα Γώγου πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο με τον θίασο Ντίνου Ηλιόπουλου, το 1961, στο έργο των Ευαγγελίδη - Μαρή «Ο Κύριος πέντε τοις εκατό». Οι περισσότερες ταινίες όπου συμμετείχε, ήταν παραγωγής Φίνος Φιλμ.

Ως ηθοποιός είναι γνωστή περισσότερο για δευτερεύοντες ρόλους, όπως στην ταινία το Ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο ή το Μια τρελή τρελή οικογένεια. Οι ρόλοι της συνήθως απεικόνιζαν αστείες και ανέμελες γυναίκες. Της έχει απονεμηθεί, στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το Βραβείο Α΄ Γυναικείου ρόλου, για την ταινία Το βαρύ πεπόνι.

Έκανε την πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση στην ταινία Ο Άλλος.
Ποίηση

Ως ποιήτρια, από την άλλη, είναι γνωστή για τον αντισυμβατικό και συνειρμικό τρόπο γραφής της, καθώς και τις αναρχικές της ιδέες.Οι στίχοι της ήταν γεμάτοι οργή και επαναστατικότητα.
Θάνατος

Το σκοτάδι της, ο ασυμβίβαστος χαρακτήρας της και η κλονισμένη ψυχολογία της την οδήγησαν, σε ηλικία μόλις 53 ετών, στην αυτοκτονία.  βικιπαίδιεα

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΥΛΙΚΗΣ ΛΑΙΔΗΣ ΓΚΟΝΤΑΙΒΑ ΣΤΟ ΚΟΒΕΝΤΡ...


 John Collier (British, 1850-1934), “Lady Godiva” detail, 1914.  
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΘΡΥΛΙΚΗΣ ΛΑΙΔΗΣ ΓΚΟΝΤΑΙΒΑ ΣΤΟ ΚΟΒΕΝΤΡΙ (31 ΜΑΙΟΥ)
ΠΙΝΑΚΑΣ - John Collier. « Lady Godiva»

Ολόγυμνη σαν θεά, και καλυμμένη μόνο με τα μακριά υπέροχα μαλλιά της, πέρασε έφιππη, μέσα από τους δρόμους του Κόβεντρι. Ήταν ένα στοίχημα που έπρεπε να το κερδίσει, για χάρη του λαού της..."

Ο θρύλος της Λαίδης Γκοντάιβα

Σύμφωνα με την παράδοση, η Λαίδη Γκοντάιβα (980 - 1067) ήταν η όμορφη σύζυγος του Κόμη Λίοφρικ Γ' του Κόβεντρι. Ήταν μόλις 17 χρονών όταν παντρεύτηκε τον κατά πολύ μεγαλύτερό της, κόμη.
Επί των ημερών του, οι κάτοικοι της περιοχής υπέφεραν από τη δυσβάσταχτη φορολογία. Επανειλημμένως, η Γκοντάιβα είχε ζητήσει από τον σύζυγό της να μειώσει τους φόρους, αλλά εκείνος ήταν αδιάλλακτος. Στο τέλος, αφού κουράστηκε από την επιμονή της, υποσχέθηκε ότι θα ικανοποιούσε το αίτημά της, εάν εκείνη τολμούσε να ιππεύσει ολόγυμνη στους δρόμους της πόλης. Φυσικά πίστευε πως αυτό που της ζήτησε θα της ήταν αδιανόητο και αδύνατο να το κάνει, κι έτσι θα γλίτωνε οριστικά από τις πιέσεις της.

Η Γκοντάιβα όμως, πήρε τα λόγια του τοις μετρητοίς κι αφού έβγαλε ένα διάταγμα, σύμφωνα με το οποίο όλοι οι κάτοικοι έπρεπε να παραμείνουν μέσα στα σπίτια τους με τις πόρτες και τα παράθυρα κλειστά, διέσχισε την πόλη με το άλογό της, σκεπάζοντας το σώμα της μόνο με τα μακριά μαλλιά της.

Σύμφωνα πάντα με το θρύλο, ένας ράφτης αγνόησε το διάταγμα και άνοιξε μια τρύπα στο παραθυρόφυλλό του, για να δει τη λαίδη γυμνή. Λέγεται ότι η τιμωρία του ήταν να τυφλωθεί. Η Γκοντάιβα, πάντως, πέτυχε το σκοπό της, αφού ο κόμης βλέποντας ότι η λαίδη κέρδισε, κράτησε το λόγο του και κατήργησε την εξαντλητική φορολογία.

Αιώνες αργότερα, το 1678, και στο πλαίσιο μιας έκθεσης στο Κόβεντρι, καθιερώθηκε ένας εορτασμός σε ανάμνηση της πορείας της θρυλικής Λαίδης Γκοντάιβα. Οι εκδηλώσεις διοργανώνονταν κάθε χρόνο στις 31 Μαΐου έως το 1826 και από το 1848 έως το 1887, ενώ αναβίωσαν και πάλι από τις αρχές του 21ου αιώνα.

Για τη Λαίδη Γκοντάιβα γράφτηκαν και πολλά δημοφιλή τραγούδια, όπως το «Lady Godiva's Operation» (1968) των Velvet Underground και το «Lady Godiva» (1967) των «Peter and Gordon», ενώ αναφορά σ' αυτήν υπάρχει και στο τραγούδι «Don't Stop Me Now» (1978) των Queen.

Ωστόσο, ο θρύλος δεν ήταν δυνατόν να μην εμπνεύσει και τους κινηματογραφικούς παραγωγούς. Έτσι λοιπόν το 1955 η Universal γυρίζει την ταινία "Lady Godiva of Coventry" με πρωταγωνίστρια την πανέμορφη ηθοποιό Μωρήν Ο' Χάρα.
ΠΗΓΗ http://diolkos.blogspot.com/

Μέριλιν Μονρόε (1 Ιουνίου 1926 - 5 Αυγούστου 1962,)






H Μέριλιν Μονρόε (1 Ιουνίου 1926 - 5 Αυγούστου 1962, γεννημένη ως Νόρμα Τζιν Μόρτενσον (Norma Jeane Mortenson), ήταν Αμερικανίδα ηθοποιός, σύμβολο του σεξ τη δεκαετία του 1950.



Νόρμα Τζιν Μόρτενσον ήταν το όνομα με το οποίο τη δήλωσε η μητέρα της στο ληξιαρχείο από το όνομα ενός περιστασιακού συντρόφου της, ο οποίος είχε σκοτωθεί σε δυστύχημα.

Νόθο παιδί της Γκλάντυς Περλ Μπαίηκερ και άγνωστου πατέρα, πέρασε άσχημη παιδική ηλικία: η μητέρα της νοσηλεύτηκε αρκετές φορές σε ψυχιατρικά ιδρύματα, ενώ η ίδια φιλοξενήθηκε ως ψυχοπαίδι σε διάφορες οικογένειες. Εννέα ετών μπήκε σε ορφανοτροφείο, στα έντεκά της έμενε σε μια φίλη της μητέρας της και σε ηλικία δεκαέξι ετών εγκατέλειψε το σχολείο για να παντρευτεί έναν νεαρό εργάτη

Κατά την περίοδο του πολέμου εργάστηκε σε εργοστάσιο κατασκευής αλεξιπτώτων. Σε ηλικία είκοσι ετών ήταν ήδη παντρεμένη και διαζευγμένη. Αλλά ήταν μία πολύ όμορφη νεαρή γυναίκα με αισθησιακό σώμα που εξέπεμπε έντονο ερωτισμό.

Πρώτος ο φωτογράφος του στρατού Ντ. Κόνοβερ ανακάλυψε αυτή τη σχεδόν μυστικιστική, σαγηνευτική σχέση που είχε με τον φακό, την έκανε από καστανή ξανθιά και της άνοιξε το δρόμο για την 20th Century Fox.

Τα πρώτα χρόνια δεν ήταν ρόδινα, καθώς ξεκίνησε ως μοντέλο - κομπάρσος. Οι πρώτες της επιτυχίες ως ηθοποιού ήρθαν το 1950 με τις ταινίες Η Ζούγκλα της Ασφάλτου του Τζον Χιούστον και Όλα για την Εύα με τη Μπέτι Ντέιβις. Την ίδια περίοδο προκλήθηκε σκάνδαλο όταν και γνωστοποιήθηκε ότι παλιότερα είχε ποζάρει γυμνή για το περιοδικό «Playboy».

Η πλευρά της αθώας και σεξουαλικής καλλονής εκφράστηκε με τον πειστικότερο τρόπο στο Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές (1953) δίπλα στην Τζέιν Ράσελ. Το 1955 πρωταγωνίστησε στην ταινία «Επτά χρόνια φαγούρα». Ο δεύτερος σύζυγός της ήταν ο παίκτης του μπέιζμπολ Τζο ντι Μάτζιο με τον οποίο και χώρισε μετά από εννεάμηνη συμβίωση. Ήθελε να παίξει σε σοβαρούς ρόλους γι' αυτό και φοίτησε στο Άκτορς Στούντιο της Νέας Υόρκης. Το 1956 έπαιξε στην ταινία «Στάση του Λεωφορείου» για την οποία προτάθηκε για χρυσή σφαίρα. Την ίδια χρονιά παντρεύτηκε τον συγγραφέα Άρθουρ Μίλλερ. Είχε συνεργαστεί με τον Σερ Λόρενς Ολίβιε. Το 1959 συμπρωταγωνίστησε μαζί με τον Τζακ Λέμον και τον Τόνι Κέρτις στην ταινία Μερικοί το προτιμούν καυτό, όπου και θριάμβευσε.

Η ταινία του Τζον Χιούστον "Οι Αταίριαστοι" αποδείχθηκε προφητική για την πρωταγωνίστρια Μέριλιν Μονρόε. Το σενάριο υπέγραψε ο Άρθουρ Μίλλερ, ο οποίος το έγραψε ειδικά για την Μέριλιν. Η ταινία γυρίστηκε το 1960 και προβλήθηκε το 1961 όταν το ζευγάρι είχε χωρίσει. "Πρόκειται", όπως έλεγε ο συγγραφέας, "για την αδυναμία των ανθρώπων να συνάψουν μεταξύ τους σχέσεις σταθερές και ασφαλείς. Πρόκειται για την τραγωδία του χωρισμού".

Τον Ιανουάριο του 1961 η 35χρονη τότε σταρ υπέβαλε αίτηση διαζυγίου στο δικαστήριο του Χουάρεθ στο Μεξικό εναντίον του συζύγου της Άρθουρ Μίλλερ λόγω ασυμφωνίας χαρακτήρων. Αργότερα εισήχθη σε ψυχιατρική κλινική. Το 1962 απολύθηκε από την εταιρεία 20th Century Fox, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας Κάτι πρέπει να δώσεις, που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, λόγω της ασυνέπειας, των αργοποριών και των ιδιοτροπιών της. Η αποζημίωσή της ήταν 200.000 δολάρια.βικιπαίδεια

Σήμερα 1/6... Αγίων Ευελπίστου και Ιέρακος μαρτύρων, Οσίου Πύρρου του παρθένου,

Παχεία Άμμος Ιεράπετρας

Καλό μήνα!

Αγίων Ευελπίστου και Ιέρακος μαρτύρων, Οσίου Πύρρου του παρθένου, 
Αγίου Θεσπέσιου μάρτυρος, Αγίου Ιουστίνου μάρτυρος

Παγκόσμια Ημέρα Γάλακτος
Παγκόσμια Ημέρα Γονέων

για μεγέθυνση ανοίγουμε σε νέα καρτέλα με φακό+-