Σάββατο, Ιουλίου 10, 2021

Η Δίκη των Πιθήκων

ΗΠΑ : Η Δίκη των Πιθήκων

Το δικαστήριο δεν μπήκε στην ουσία της υπόθεσης και άφησε ανέπαφο το νόμο Μπάτλερ, που καταργήθηκε σαράντα χρόνια αργότερα με απόφαση της Βουλής του Τενεσί
Trending

Μια από τις δέκα πιο σημαντικές δίκες στη νομική ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών υπήρξε η λεγόμενη Δίκη των Πιθήκων.

Ο επίσημος τίτλος της είναι «Πολιτεία του Τενεσί κατά του Τζον Τόμας Σκόουπς», εντάσσεται δε στο πλαίσιο της διαμάχης μεταξύ «δημιουργιστών» και «δαρβινιστών».

«Δημιουργιστές» ονομάζουμε όσους συντάσσονται με την άποψη της Εκκλησίας ότι η δημιουργία του κόσμου είναι αποτέλεσμα της Θείας Χάριτος.

Σήμερα η θέση αυτή, τουλάχιστον στις ΗΠΑ, έχει μετασχηματιστεί στη θεωρία του ευφυούς σχεδιασμού, που υποστηρίζει ότι στην αρχή της εξέλιξης του Σύμπαντος υπήρξε ένα υπερφυσικό σχέδιο, μια επέμβαση του Δημιουργού Θεού.

Οι «Δαρβινιστές», από την άλλη, αποδέχονται τη θεωρία του βρετανού φυσιοδίφη Κάρολου Δαρβίνου (1809-1882), που υποστηρίζει ότι τα ζωικά και φυτικά είδη προέκυψαν από την αργή εξέλιξη απλούστερων μορφών ζωής, με γενετικές μεταλλάξεις και με τη φυσική επιλογή.

Πρόκειται για μια θεωρία που είναι γενικώς αποδεκτή από την επιστημονική κοινότητα.

Το ιστορικό της δίκης ξεκινά στις 21 Μαρτίου 1925, όταν η Βουλή της πολιτείας του Τενεσί, στις ΗΠΑ, ψηφίζει το νόμο Μπάτλερ, που «απαγορεύει τη διδασκαλία στα σχολεία κάθε θεωρίας που αρνείται τη θεϊκή καταγωγή του ανθρώπου και υποστηρίζει ότι ο άνθρωπος προέρχεται από κατώτερες μορφές ζωικών οργανισμών».

Ο νεαρός καθηγητής Βιολογίας Τζον Σκόουπς αψηφά το νόμο και συνεχίζει να διδάσκει στους μαθητές του στο Λύκειο του Ντέιτον τη θεωρία του Δαρβίνου, δηλαδή «την καταγωγή του ανθρώπου από τον πίθηκο», όπως έλεγαν περιπαικτικά οι «δημιουργιστές».

Η Εισαγγελία της Πολιτείας κινείται δικαστικά εναντίον του Σκόουπς και του ασκεί ποινική δίωξη.

Ο καθηγητής Τζον Τόμας Σκόουπς

Η δίκη του νεαρού καθηγητή προσδιορίστηκε για τις 10 Ιουλίου 1925 στο Ντέιτον του Τενεσί, μια πολιτεία που βρίσκεται στο συντηρητικό Αμερικανικό Νότο και ανήκει στη λεγόμενη «Ζώνη της Βίβλου».

Το άσημο Ντέιτον συγκέντρωσε εν μία νυκτί τα φώτα της δημοσιότητας.

Εκατοντάδες δημοσιογράφοι συνέρρευσαν για να καλύψουν τη δίκη και η μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδα «Σικάγο Τρίμπιουν» έστησε ένα ραδιοφωνικό σταθμό για την απευθείας μετάδοση της δίκης, κάτι που συνέβαινε πρώτη φορά στα δικαστικά χρονικά των ΗΠΑ.

Τα δικαστικά έξοδα του κατηγορουμένου ανέλαβε η Αμερικανική Ένωση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ACLU) και την υπεράσπισή του ο κορυφαίος ποινικολόγος των ΗΠΑ Κλάρενς Ντάροου.

Ως συνήγορος πολιτικής αγωγής εκ μέρους χριστιανικών οργανώσεων παρέστη ο πολιτικός Ουίλιαμ Τζένιγκς Μπράιαν, χριστιανός ακτιβιστής και διαπρύσιος κήρυκας του αντιδαρβινισμού.

Ήταν σπουδαίος ρήτορας, αλλά είχε να δικηγορήσει τριάντα χρόνια.

Του τοπικού δικαστηρίου των ενόρκων προΐστατο ο δικαστής Τζον Ρόλστον.

Η δίκη ξεκίνησε πράγματι στις 10 Ιουλίου 1925 και εξελίχθηκε σε μια μονομαχία Ντάροου – Μπράιαν.

Ο Ντάροου προσπάθησε στην αρχή να κηρύξει το νόμο αντισυνταγματικό, επειδή καλλιεργούσε το θρησκευτικό μίσος μεταξύ των πολιτών.

Απέτυχε, όμως, καθώς ο δικαστής Ρόλστον απέρριψε το αίτημά του.

Στη συνέχεια κάλεσε ως μάρτυρα το δικηγόρο της πολιτικής αγωγής Ουίλιαμ Τζένινγκς Μπράιαν και τον «στρίμωξε» αρκετά με τις ερωτήσεις του, κερδίζοντας τις εντυπώσεις του ακροατηρίου.

Κλάρενς Ντάροου – Ουίλιαμ Τζ. Μπράιαν

Η ζέστη, όμως, ήταν αφόρητη και η δίκη συνεχίστηκε στον περίβολο του δικαστηρίου, κάτω από τον ίσκιο των μεγάλων δέντρων.

Η υπεράσπιση έφερε διαπρεπείς επιστήμονες για να καταθέσουν για τη θεωρία της εξέλιξης, αλλά και αυτό το αίτημα απορρίφθηκε από το δικαστή Ρόλστον.

Ο Ντάροου αντέδρασε έντονα και θεώρησε ότι ο ρόλος του στη δίκη είχε λήξει.

Στις 21 Ιουλίου 1925 οι ένορκοι εξέδωσαν την απόφασή τους, που ήταν καταδικαστική.

Ο δικαστής Ρόλστον επέβαλε στο νεαρό καθηγητή Τζον Σκόουπς χρηματική ποινή 100 δολαρίων, ποσό ιδιαίτερα σημαντικό για την εποχή.

Πέντε ημέρες αργότερα ο κατήγορος του Σκόουπς, Ουίλιαμ Τζένιγκς Μπράιαν, πέθανε στον ύπνο του, σε ηλικία 65 ετών.

Πολλοί είπαν ότι έφταιξε η εξαντλητική εξέτασή του από τον Ντάρελ, όμως η αλήθεια είναι ότι έπασχε από διαβήτη.

Στις 15 Ιανουαρίου 1927 ο Κλάρενς Ντάροου υποστήριξε την αναίρεση του Τζον Σκόουπς, ενώπιον του Ανωτάτου Δικαστηρίου της πολιτείας του Τενεσί.

Το δικαστήριο αθώωσε τον Σκόουπς για τυπικούς λόγους, επειδή την απόφαση για την επιβολή της χρηματικής ποινής έπρεπε να πάρουν οι ένορκοι και όχι δικαστής.

Το δικαστήριο δεν μπήκε στην ουσία της υπόθεσης και άφησε ανέπαφο το νόμο Μπάτλερ, που καταργήθηκε σαράντα χρόνια αργότερα με απόφαση της Βουλής του Τενεσί (16 Μαΐου 1967).

Η διαμάχη «δημιουργιστών» και «δαρβινιστών», κυρίως στο χώρο της εκπαίδευσης, συνεχίζεται με αμείωτη ένταση στις ΗΠΑ.

(Πηγή πληροφοριών: sansimera.gr)

Μινθέλαιο

 


Το μινθέλαιο προέρχεται από το φυτό μέντα (διασταύρωση watermint και δυόσμου), που ευδοκιμεί στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Το έλαιο μέντας χρησιμοποιείται συχνά ως αρωματικό σε τρόφιμα και ποτά και ως άρωμα σε σαπούνια και καλλυντικά. Το έλαιο μέντας, επίσης, χρησιμοποιείται σε μια ποικιλία προϊόντων υγείας και μπορεί να ληφθεί από το στόμα σαν διατροφικό συμπλήρωμα. Μπορεί επίσης, να εφαρμοστεί και στο δέρμα.
Το έλαιο μέντας μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες, όπως καούρα και μπορεί, επίσης, να έχει αλληλεπιδράσεις με ορισμένα φάρμακα.
Που χρησιμοποιείται
Τα οφέλη του
Πολλές μελέτες δείχνουν ότι οι οι οξεανθεκτικές κάψουλες μέντας, που επιτρέπουν στο λάδι να περάσει μέσα από το στομάχι ώστε να μπορεί να διαλυθεί στο έντερο - μπορεί να βοηθήσει να ανακουφίσει τα κοινά συμπτώματα του συνδρόμου του ευερέθιστου εντέρου, όπως το κοιλιακό άλγος και το φούσκωμα. Οι επικαλυμμένες μορφές από έλαιο μέντας, ωστόσο, στην πραγματικότητα, μπορεί να προκαλέσουν ή να επιδεινώσουν την καούρα και τη ναυτία.
Το έλαιο μέντας χρησιμοποιείται για μια ποικιλία από πεπτικά προβλήματα, όπως:

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου
Δυσπεψία
Καούρα
Ναυτία
Εμετός
Πρωινή αδιαθεσία
Κράμπες της ανώτερης γαστρεντερικής οδού και χοληφόρων
Διάρροια
Βακτηριακή υπερανάπτυξη στο λεπτό έντερο
Αέρια Τα συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν αιθέριο έλαιο μέντας, επίσης, χρησιμοποιούνται από κάποιους ανθρώπους για τις ακόλουθες ασθένειες:

Κρυολογήματα
Βήχας
Φλεγμονή του στόματος και του φάρυγγα
Λοιμώξεις παραρρίνιων κόλπων και λοιμώξεις του αναπνευστικού
Προβλήματα εμμήνου ρύσεως
Προβλήματα ήπατος και χοληδόχου κύστης
Πονοκέφαλος
Μυϊκός πόνος
Νευρόπονος
Πονόδοντος
Φλεγμονή του στόματος
Φαγούρα
Αλλεργικό εξάνθημα
Βακτηριακές και ιογενείς λοιμώξεις
Απώθηση κουνουπιών
Ενισχύσει τη μνήμη και την εγρήγορση Επιπλέον,το αιθέριο έλαιο μέντας ατμών χρησιμοποιείται και ως εισπνεόμενο για τη θεραπεία του κρυολογήματος και του βήχα. Επίσης, ορισμένοι γιατροί προσθέτουν έλαιο μέντας σε ένα διάλυμα υδροξειδίου του βαρίου για να χαλαρώσουν το παχύ έντερο κατά τη διάρκεια του κλύσματος.
Το μινθέλαιο θεωρείται ότι έχει ακτινοπροστατευτικά αποτελέσματα σε ασθενείς που υποβάλλονται σε θεραπεία του καρκίνου.
Η μέντα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μενθόλη, και χρησιμοποιείται συχνά στο τσάι και για αρωματισμό του παγωτού, σε είδη ζαχαροπλαστικής, τσίχλες, και οδοντόπαστες.
Το έλαιο περιέχει επίσης μενθόνη και εστέρες μενθύλιου, ιδιαίτερα μενθύλιο αιθυλεστέρα. Τα αποξηραμένα φύλλα μέντας έχουν, συνήθως, 0,3-0,4% του πτητικού ελαίου που περιέχει μενθόλη (7 - 48%), μενθόνη (20-46%), μενθύλιο αιθύλιο (3-10 %), Menthofuran (1-17%) και 1,8-κινεόλη (3-6%). Το μινθέλαιο περιέχει επίσης μικρές ποσότητες λιμονένιο, pulegone, ευκαλυπτόλη, καρυοφυλλένιο και πινένιο. Μπορεί, επίσης, να χρησιμοποιηθεί σε ορισμένα σαμπουάν, σαπούνια και προϊόντα φροντίδας του δέρματος. Η μενθόλη ενεργοποιεί τους TRPM8 υποδοχείς για το κρύο στο δέρμα και στους βλεννογόνους, και δημιουργεί ένα αίσθημα ψύξης.
Παρενέργειες
Στους περισσότερους ενήλικες, οι μικρές δόσεις του αιθέριου ελαίου που περιέχονται σε συμπληρώματα διατροφής και σε προϊόντα περιποίησης του δέρματος φαίνεται να είναι ασφαλείς. Οι έγκυες και θηλάζουσες γυναίκες, ωστόσο, θα πρέπει να αποφεύγουν τέτοιου είδους προϊόντα, διότι λίγα είναι γνωστά για την ασφάλειά τους κατά τη διάρκεια της κύησης και της γαλουχίας.
Πιθανές παρενέργειες του ελαίου μέντας περιλαμβάνουν:

Καούρα
Αλλεργικές αντιδράσεις, όπως η έξαψη, κεφαλαλγία, και τα έλκη στο στόμα
Καύσος πρωκτού κατά τη διάρροια Αν και οι οξεοανθεκτικές κάψουλες λαδιού μέντας μπορεί να μειώσουν την καούρα, η προστατευτική τους επικάλυψη μπορεί να διαλυθεί πιο γρήγορα και να αυξήσει τον κίνδυνο της καούρας όταν λαμβάνεται ταυτόχρονα με φάρμακα που ελαττώνουν το γαστρικό οξύ και τα οποία είναι χρησιμοποιούνται συχνά για την καούρα ή την παλινδρόμηση οξέος. Είναι καλύτερο να λαμβάνονται τέτοια φάρμακα τουλάχιστον δύο ώρες μετά τη λήψη των οξεοανθεκτικών προϊόντων μέντας.
Βιβλιογραφία
organicfacts.net

Μαρσέλ Προυστ

Marcel Proust 1895.jpg




 
 
 
 
 
 
Ο Μαρσέλ Προυστ (Marcel Proust, Παρίσι 1871-18 Νοεμβρίου 1922) ήταν Γάλλος συγγραφέας, δοκιμιογράφος και κριτικός. Καταγόταν από εύπορη οικογένεια και από μικρή ηλικία ασχολήθηκε με τη λογοτεχνία. Σε ηλικία 9 χρόνων αρρώστησε από άσθμα, πράγμα που σημάδεψε όλη του τη ζωή. Τα έργα του διακατέχονται από την αγάπη του για την εβραϊκής καταγωγής μητέρα του, που τον επηρέασε σημαντικά στη συγγραφή του.

Σπούδασε στο λύκειο Κοντορσέ και στη σχολή Πολιτικών Επιστημών. Όσο χρόνο φοιτούσε δημοσίευε χρονογραφήματα σε περιοδικά. Το πρώτο επίσημο έργο του εκδόθηκε το 1896 με πρόλογο του Ανατόλ Φρανς και με τον τίτλο «Οι ηδονές και οι ημέρες».

Αντιπροσωπευτικό έργο του ύφους του Προυστ είναι το μεταγενέστερο μυθιστόρημά του «Jean Santeuil», με το οποίο ο συγγραφέας αφοσιώνεται στην ολοκλήρωση του συγγραφικού του στόχου. Μετά το θάνατο της μητέρα του ο Προυστ αναζήτησε περισσότερο τη μοναξιά και απομονωμένος από γνωστούς και φίλους άρχισε τη συγγραφή ενός έργου με τον τίτλο «Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο», που αποτελεί ένα από τα καλύτερα λογοτεχνικά έργα του 20ού αιώνα. Αποτελεί ένα είδος αυτοβιογραφίας και περιλαμβάνει επτά τμήματα με τους τίτλους: 1) Από τη μεριά του Σουάν, 2) Στη σκιά των κοριτσιών με τα λουλούδια, 3) Από τη μεριά των Γκερμάν, 4) Σόδομα και Γόμορα, 5) Η αιχμάλωτη, 6) Η χαμένη Αλμπερτίν, 7) Ο χρόνος που ξαναβρέθηκε. Στο έργο του αυτό εμφανίζονται θέματα της θλιμμένης νοσταλγίας του για την παιδική ηλικία, του έρωτα, της ζήλιας και του υπαινικτικού χαρακτήρα μερικών «στιγμών» που φαίνονται να ανοίγουν μία μυστηριώδη προοπτική προς μία απόλυτη πραγματικότητα. Στα τελευταία χρόνια της ζωής του έγραψε τον τόμο με τα χρονικά και την κριτική μελέτη «Εναντίον του Σεντ - Μπεβ».

Το έργο του À la recherche du temps perdu (Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο, 1913-1927) μετέφρασε στα Ελληνικά ο Παύλος Ζάννας ("Ηριδανός" και "Βιβλιοπωλείο της Εστίας")
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CF%83%CE%AD%CE%B

Μπολιάστε το...δέντρο σας, κεντρίστε τη...ζωή σας!

 

 

 

 

 

 

 Απλά μαθήματα...εμβολιασμού δέντρων από τον Λευτέρη Καραγιάννη ΣΧΕΤΙΚΑ VIDEO
https://www.youtube.com/v/ldmIAPZMsX0?version=3


Του Λευτέρη Καραγιάννη
Από πολύ μικρό παιδί, μέρα παρά μέρα, κάθε σαββατοκύριακο και όλες τις διακοπές, πήγαινα με τον πατέρα μου στο χωριό. Θυμάμαι πολύ συχνά να τον παρακολουθώ να μπολιάζει δέντρα σε φίλους και συγγενείς, τις τριανταφυλλιές στο σπίτι μας. Πολύ σύντομα το μικρόβιο μπήκε μέσα μου. Οπουδήποτε έβρισκα άγρια δέντρα σε δέτες, αμυγδαλιές, μπουρνελίδια, αγκουτσάκους, τα μπόλιαζα με μεγάλη αγωνία για να δω το αποτέλεσμα. Το είχα το χέρι όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια. Πολλές φορές στη συνέχεια με τον πατέρα μου, θυμάμαι να μπολιάζουμε δέντρα και ελιές σε φίλους και γνωστούς, χωρίς ποτέ φυσικά να παίρνουμε χρήματα γι'αυτό. Κάναμε τη βόλτα μας, παιρνούσαμε καλά και αυτό αρκούσε και με το παραπάνω. Ώσπου ήρθε η αναμπέλωση.
Στην ηλικία των δεκαπέντε ετών, την παραμονή που ο πατέρας μου θα μπόλιαζε ένα αμερικάνικο αμπέλι ενός θείου μου, ο θείος μου αγόρασε ένα καλό μαχαιράκι μπολιάσματος, αυτό με τον Ελβετικό σταυρό και μου είπε να πάω να μπολιάζω με τον πατέρα μου. Ήξερε οτι μπόλιαζα άλλα δέντρα και ήταν σίγουρος. Η χαρά μου απερίγραπτη. Απο τότε ασχολήθηκα και επαγγελματικά με τον εμβολιασμό αμπελιών. Αργότερα με αφορμή τον εμβολιασμό ενός αμπελιού στη Σητεία, ξεκινήσα την ενασχόλιση μου με την μελισσοκομία, πρέγμα που δεν μπορώ να παραβλέψω. Έβγαζα τότε πολύ καλά λεφτά χωρίς ποτέ να είναι αυτός ο στόχος μου, γιατί είχα μάθει να το κάνω από αγάπη και σεβασμό στη φύση. Τα χρόνια πέρασαν και τώρα με βιντεάκια και φωτογραφίες από τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης έχω μοναδικό στόχο να ''κεντρίσω'' το ενδιαφέρον σε όσο το δυνατό περισσότερους ανθρώπους να ξεκινήσουν με το μπόλιασμα ενός δέντρου. Πολύ χρήσιμη και δημιουργική ασχολία αφού κυριολεκτικά πολύ σύντομα απολαμβάνεις τους καρπούς της! Είμαι εδώ να δώσω οποιαδήποτε διευκρίνηση σε οποιονδήποτε θέλει να ασχοληθεί. Δεν είναι δύσκολο, απλά θέλει λίγο προσοχή ανάλογα το φυτό και τις κατάλληλες συνθήκες στις οποίες πολλές φορές παρεμβαίνουμε για να βοηθήσουμε στην μεγιστοποίηση της επιτυχίας. Δεν χρειάζονται πολλά, μπορούμε να ξεκινήσουμε με ένα απλό μαχαίρι καλά ακονισμένο και πλαστικό σπάγγο. Αν ασχοληθούμε περισσότερο, θα πάρουμε ένα καταλληλότερο μαχαίρι και ειδικό χόρτο εμβολιασμού. Καλή επιτυχία σε όλους!!

Δείτε περισσότερα εδώ

Ομάρ Σαρίφ (πραγματικό όνομα: Μισέλ Ντεμίτρι Χαλούμπ, αραβικά : عمر الشريف‎, 10 Απριλίου 1932 - 10 Ιουλίου 2015)

Omar Sharif 02.jpg

Ο Ομάρ Σαρίφ (πραγματικό όνομα: Μισέλ Ντεμίτρι Χαλούμπ, αραβικά : عمر الشريف‎, 10 Απριλίου 1932 - 10 Ιουλίου 2015) ήταν Αιγύπτιος ηθοποιός με Λιβανέζικη καταγωγή. Ξεκίνησε την καριέρα του στην ιδιαίτερη πατρίδα του την δεκαετία του 1950 αλλά είναι γνωστός για τις εμφανίσεις του σε αγγλικές και αμερικάνικες παραγωγές. Στις ταινίες του περιλαμβάνονται Ο Λώρενς της Αραβίας (1962), Δόκτωρ Ζιβάγκο (1965) και Ένα Αστείο Κορίτσι (1968). Είχε τιμηθεί με τρεις Χρυσές Σφαίρες και ένα βραβείο Σεζάρ. Είχε προταθεί για Βραβείο Όσκαρ. Είχε λάβει διάκριση από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.

Ο Σαρίφ, που μιλούσε άπταιστα αραβικά, αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά και ιταλικά, συχνά συμμετείχε σε ταινίες υποδύομενος κάποιον τουρίστα. Η κυβέρνηση του Αιγύπτιου πρωθυπουργού Gamal Abdel Nasser τού επέβαλλε περιορισμούς και ο Σαρίφ οδηγήθηκε σε αυτο-εξορισμό στην Ευρώπη. Αυτό το γεγονός οδήγησε σε ένα φιλικό διαζύγιο από την σύζυγό του, την Αιγύπτια ηθοποιό Faten Hamama. Είχε ασπαστεί το ισλάμ προκειμένου να την παντρευτεί. Ήταν φανατικός του ιπποδρόμου και κάποτε κατετάγη μεταξύ των καλύτερων παικτών του ιπποδρόμου παγκοσμίως.

Ο Σαρίφ, του οποίου το επίθετο σημαίνει "ευγενής" ή "ευπατρίδης", γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου από μια οικογένεια καθολικών: ανήκε σε μια μικρή μειονότητα γνωστή ως Αντιοίχειοι Έλληνες Καθολικοί της Αιγύπτου (Rum Katuleek al Shawamm), μια περιθωριακή ομάδα της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αντιόχειας.

Ο πατέρας του, Ιωσήφ Χαλούμπ, ήταν έμπορος ξυλείας από το Zahlé του Λιβάνου και μετακόμισε στην Αλεξάνδρεια στις αρχές του 20ού αιώνα, όπου ο Σαρίφ αργότερα γεννήθηκε. Η οικογένεια μετακόμισε στο Κάιρο όταν ο Σαρίφ ήταν τεσσάρων ετών. Η μητέρα του, Κλαιρ Σάαντα, με καταγωγή από τον Λίβανο, ήταν αεροσυνοδός. Ο βασιλιάς της Αιγύπτου Φαρούκ ήταν συχνός επισκέπτης της οικογένειας προτού ενθρονιστεί το 1952.

Ο Ομάρ Σαρίφ αποφοίτησε από το Κολέγιο Βικτωρία της Αλεξάνδρειας, όπου ανέπτυξε ένα ταλέντο στην εκμάθηση γλωσσών. Μετά αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Καΐρου, όπου σπούδασε φυσική και μαθηματικά. Εργάστηκε για μικρό χρονικό διάστημα στην επιχείρηση ξυλείας του πατέρα του προτού σπουδάσει υποκριτική στην Βασιλική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης του Λονδίνου. Το 1955 ο Σαρίφ άλλαξε το όνομά του και ασπάστηκε τον ισλαμισμό προκειμένου να παντρευτεί την Αιγύπτια ηθοποιό Φατέν Χαμαμά.

Καριέρα

Αίγυπτος

Το 1953 ο Σαρίφ ξεκίνησε την καριέρα του στην Αίγυπτο στην ταινία Σιρα’ Φι αλ-Γουαντι (Ο Φλογερός Ήλιος ή Μάχη στην Κοιλάδα). Την ίδια χρονιά συμμετείχε στην ταινία Ο Διάβολος της Αιγύπτου και στην ταινία Struggle in the Valley.

Γρήγορα απέκτησε φήμη και εμφανίστηκε στα Οι Καλύτερές μας Μέρες (1955), Η Λιβανέζικη Αποστολή (1956, γαλλικής παραγωγής), Struggle in the Pier (1956), Η Γη της Ειρήνης (1957), Goha (1958, τυνησιακής παραγωγής που σηματοδότησε το ντεμπούτο της Κλαούντια Καρντινάλε), Δεν Κοιμάμαι (1958), Έγκλημα στο Νείλο (1958), Η Κυρία του Κάστρου (1959), Μια Έναρξη και ένα Τέλος (1960), Μια Φήμη της Αγάπης (1960), η διασκευή της Άννα Καρένινα με τίτλο Ναχρ ελ Χουμπ (Ο Ποταμός της Αγάπης, 1961) και Υπάρχει ένας Άνδρας στο Σπίτι μας (1961). Ο Σαρίφ πρωταγωνίστησε στο πλάι της πρώην συζύγου του, Φατέν Χαμαμά, σε αρκετές ρομαντικές ταινίες.

Νίκολα Τέσλα (σερβι­κά: Никола Тесла, Nikola Tesla, 10 Ιουλίου 1856 - 7 Ιανουαρίου 1943)

Tesla circa 1890.jpeg

Ο Νίκολα Τέσλα (σερβι­κά: Никола Тесла, Nikola Tesla, 10 Ιουλίου 1856 - 7 Ιανουαρίου 1943) ήταν Σέρβος εφευρέτης, μηχανολόγος.

Γεννήθηκε στο Σμίλιαν στην περιοχή Λίκα της σημερινής Κροατίας, το οποίο ανήκε στη Σερβική κοινότητα της Αυστριακής Αυτοκρατορίας. Πατέρας του ήταν ο ορθόδοξος ιερέας του χωριού Σμίλιαν, Μιλούτιν Τέσλα (1819-1879), μητέρα του ήταν η Γκεοργκίνα-Τζούκα Μάντιτς (1822-1892), κόρη ιερέα, ενώ και τα αδέρφια της ήταν μέλη του κλήρου της χώρας. Ο ένας ήταν ο Μητροπολίτης Νίκολα Μάντιτς και ο άλλος ο μοναχός Πέταρ Μάντιτς. Το όνομα Τέσλα δηλώνει το μικρό τσεκούρι με λεπίδα σε ορθή γωνία προς τη λαβή, ωστόσο, χρησιμοποιείται επίσης για να περιγράψει ένα άτομο με προεξέχοντα δόντια, ένα κοινό χαρακτηριστικό των μελών της οικογένειας Τέσλα.

Το ανακαινισμένο πατρικό σπίτι του Τέσλα μαζί με την εκκλησία και ανδριάντα του, στο Σμίλιαν της Κροατίας όπου γεννήθηκε.

Είχε έναν μεγαλύτερο κατά επτά χρόνια αδελφό, τον Ντάνε Τέσλα, ο οποίος έχασε τη ζωή του όταν ο Νίκολα ήταν επτά ετών, πέφτοντας από το άλογο ενώ έκανε ιππασία. Ο Νίκολα ζούσε στη σκιά του αδελφού του, ο οποίος αντιμετωπιζόταν από τους γονείς του ως ο πλέον ταλαντούχος και προοριζόταν να ακολουθήσει το παράδειγμα του πατέρα του και των θείων του.

Αρκετά χρόνια αργότερα, ο Νίκολα Τέσλα υπέφερε ακόμα από εφιάλτες και ψευδαισθήσεις που σχετίζονταν με το θάνατο του αδελφού του, ενώ εικάζεται πως πολυάριθμες φοβίες και εμμονές που χαρακτήριζαν τον Τέσλα ενδεχομένως ήταν απόρροια του αντίκτυπου που είχε κατά την παιδική του ηλικία η απώλεια του Ντάνε και η προβληματική σχέση με τον πατέρα του. Αν και οι λεπτομέρειες του θανάτου του Ντάνε είναι άγνωστες, βέβαιο θεωρείται πως προκάλεσε μεγάλη θλίψη στην οικογένεια και επηρέασε τη σχέση του Νίκολα με τους γονείς του, οι οποίοι συντετριμμένοι από το θάνατο του Ντάνε αδυνατούσαν να εκτιμήσουν τις ικανότητες του Νίκολα.

Όπως περιγράφει ο ίδιος στην αυτοβιογραφία του, το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μεγαλώσει χωρίς αυτοπεποίθηση. Ο Νίκολα από μικρή ηλικία έδειξε πως είχε ζωηρή φαντασία και ενδιαφέρον στις εφευρέσεις ακολουθώντας το παράδειγμα της μητέρας του, έτσι και έμαθε τη Γερμανική γλώσσα. Από μικρός ήταν επίσης βιβλιόφιλος καθώς διάβαζε τα περιοδικά που δημοσίευε ποίηση ο πατέρας του και λάτρευε τον Ιούλιο Βέρν (1828-1905) και τον Εμίλ Ζολά (1840-1902).

Σήμερα 10/7... Οσίας Αμαλίας


Λίμνη Ζαρού (φ.Μ.Κυμάκη)
Λίμνη Ζαρού (φ.Μ.Κυμάκη)

 Οσίας Αμαλίας

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει καρτέλα με φακό +-

Δημοφιλείς αναρτήσεις Τελευταίες 7 ημέρες