Σάββατο, Ιανουαρίου 15, 2022

"My Sweet Lord"

"My Sweet Lord"

 "My Sweet Lord" is a song by English musician George Harrison, released in November 1970 on his triple album All Things Must Pass. It was also released as a single, Harrison's first as a solo artist, and topped charts worldwide; it was the biggest-selling single of 1971 in the UK. In America and Britain, the song was the first number-one single by an ex-Beatle. Harrison originally gave the song to his fellow Apple Records artist Billy Preston to record; this version, which Harrison co-produced, appeared on Preston's Encouraging Words album in September 1970.

Harrison wrote "My Sweet Lord" in praise of the Hindu god Krishna,while intending the lyrics as a call to abandon religious sectarianism through his blending of the Hebrew word hallelujah with chants of "Hare Krishna" and Vedic prayer. The recording features producer Phil Spector's Wall of Sound treatment and heralded the arrival of Harrison's slide guitar technique, which one biographer described as "musically as distinctive a signature as the mark of Zorro". Preston, Ringo Starr, Eric Clapton and the group Badfinger are among the other musicians on the recording.

Later in the 1970s, "My Sweet Lord" was at the centre of a heavily publicised copyright infringement suit due to its alleged similarity to the Ronnie Mack song "He's So Fine", a 1963 hit for the New York girl group the Chiffons. In 1976, Harrison was found to have subconsciously plagiarised the song, a verdict that had repercussions throughout the music industry. Rather than the Chiffons song, he said he used the out-of-copyright Christian hymn "Oh Happy Day" as his inspiration for the melody.

Harrison performed "My Sweet Lord" at the Concert for Bangladesh in August 1971, and it remains the most popular composition from his post-Beatles career. He reworked it as "My Sweet Lord (2000)" for inclusion as a bonus track on the 30th anniversary reissue of All Things Must Pass. Many artists have covered the song, including Andy Williams, Peggy Lee, Edwin Starr, Johnny Mathis, Nina Simone, Julio Iglesias, Richie Havens, Megadeth, Boy George, Elton John, Jim James, Bonnie Bramlett and Elliott Smith. "My Sweet Lord" was ranked 454th on Rolling Stone's list of "the 500 Greatest Songs of All Time" in 2004 and number 270 on a similar list published by the NME in 2014. That same year, "My Sweet Lord" was inducted into the Grammy Hall of Fame. It reached number one in Britain again when re-released in January 2002, two months after Harrison's death. 

wikipedia

σε αυτόματη μετάφραση 

Το "My Sweet Lord" είναι ένα τραγούδι του Άγγλου μουσικού George Harrison, που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 1970 στο τριπλό του άλμπουμ All Things Must Pass. Κυκλοφόρησε επίσης ως σινγκλ, το πρώτο του Harrison ως σόλο καλλιτέχνης και ήταν στην κορυφή των charts παγκοσμίως. ήταν το σινγκλ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις του 1971 στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στην Αμερική και τη Βρετανία, το τραγούδι ήταν το πρώτο νούμερο ένα σινγκλ από πρώην Beatle. Ο Harrison έδωσε αρχικά το τραγούδι στον συνάδελφό του καλλιτέχνη της Apple Records Billy Preston για να το ηχογραφήσει. αυτή η έκδοση, της οποίας συμπαραγωγός ήταν ο Χάρισον, εμφανίστηκε στο άλμπουμ του Preston's Encouraging Words τον Σεπτέμβριο του 1970. 

Ο Χάρισον έγραψε το "My Sweet Lord" προς έπαινο του ινδουιστικού θεού Κρίσνα, ενώ σκόπευε τους στίχους ως κάλεσμα να εγκαταλείψουμε τον θρησκευτικό σεχταρισμό μέσω της ανάμειξης της εβραϊκής λέξης hallelujah με τα άσματα του "Χάρε Κρίσνα" και τη Βεδική προσευχή. Η ηχογράφηση περιλαμβάνει επεξεργασία Wall of Sound του παραγωγού Phil Spector και προανήγγειλε την άφιξη της τεχνικής της κιθάρας slide του Harrison, την οποία ένας βιογράφος περιέγραψε ως "μουσικά τόσο διακριτική υπογραφή όσο το σημάδι του Zorro". Οι Preston, Ringo Starr, Eric Clapton και το γκρουπ Badfinger είναι μεταξύ των άλλων μουσικών στην ηχογράφηση. 

Αργότερα, στη δεκαετία του 1970, το "My Sweet Lord" βρέθηκε στο επίκεντρο μιας αγωγής για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων με μεγάλη δημοσιότητα λόγω της υποτιθέμενης ομοιότητάς του με το τραγούδι του Ronnie Mack "He's So Fine", μια επιτυχία του 1963 για το συγκρότημα κοριτσιών της Νέας Υόρκης Chiffons. Το 1976, ο Χάρισον διαπιστώθηκε ότι είχε υποσυνείδητα λογοκλοπή του τραγουδιού, μια ετυμηγορία που είχε απήχηση σε όλη τη μουσική βιομηχανία. Αντί για το τραγούδι των Chiffons, είπε ότι χρησιμοποίησε τον χριστιανικό ύμνο "Oh Happy Day" που δεν ανήκει στα πνευματικά δικαιώματα ως έμπνευση για τη μελωδία.

 Ο Χάρισον ερμήνευσε το "My Sweet Lord" στη Συναυλία για το Μπαγκλαντές τον Αύγουστο του 1971 και παραμένει η πιο δημοφιλής σύνθεση από την καριέρα του μετά τους Beatles. Το ξαναδούλεψε ως "My Sweet Lord (2000)" για να συμπεριληφθεί ως bonus κομμάτι στην 30η επετειακή επανέκδοση του All Things Must Pass. Πολλοί καλλιτέχνες έχουν διασκευάσει το τραγούδι, συμπεριλαμβανομένων των Andy Williams, Peggy Lee, Edwin Starr, Johnny Mathis, Nina Simone, Julio Iglesias, Richie Havens, Megadeth, Boy George, Elton John, Jim James, Bonnie Bramlett και Elliott Smith. Το "My Sweet Lord" κατατάχθηκε στην 454η λίστα του Rolling Stone με τα "500 καλύτερα τραγούδια όλων των εποχών" το 2004 και στο νούμερο 270 σε παρόμοια λίστα που δημοσιεύτηκε από το NME το 2014. Την ίδια χρονιά, το "My Sweet Lord" μπήκε στο το Grammy Hall of Fame. Έφτασε ξανά στο νούμερο ένα στη Βρετανία όταν επανακυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 2002, δύο μήνες μετά τον θάνατο του Χάρισον.

συνέχεια στη βικιπαίδεια 

Αντώνιος Γεωργαντάς (Μάρτιος 1799 - Ιανουάριος 1884)

Αντώνιος Γεωργαντάς  Έλληνας υποστράτηγος και αγωνιστής του 1821.



Ο Αντώνιος Γεωργαντάς (Μάρτιος 1799 - Ιανουάριος 1884) ήταν Έλληνας υποστράτηγος και αγωνιστής του 1821.


Βιογραφικά στοιχεία

Γεννήθηκε στη Λιβαδειά το Μάρτιο του 1799. Με την έκρηξη της επανάστασης μπήκε στον αγώνα και υπηρέτησε ως υπασπιστής του Οδυσσέα Ανδρούτσου και γραμματέας του Καραϊσκάκη. Πολέμησε στο Φάληρο, στην Πέτρα, στην Κάρυστο, στο Δίστομο, όπου και διακρίθηκε, και ο Οδυσσέας του ανέθεσε σπουδαία αποστολή στον Τούρκο πασά.

Ο Γεωργαντάς εξελέγη αρχηγός των Δερβενοχωρίων, και χιλίαρχος. Παραιτήθηκε του αξιώματος από μετριοφροσύνη γιατί είπε ότι ήταν και άλλοι οπλαρχηγοί εξίσου άξιοι του βαθμού, και ο απλός βαθμός του στρατιώτη της εθνικής παλιγγενεσίας είναι επαρκής τιμή για αυτόν. 

Όταν επί Όθωνος, το 1835 δημιουργήθηκε το σώμα των φαλαγγιτών στο οποίο κατατάχθηκαν «τιμής ένεκεν» αγωνιστές της επανάστασης, ονομάστηκε συνταγματάρχης της Φάλαγγας. Από το 1836 άρχισε να ασχολείται με την πολιτική και έγινε Δήμαρχος Λεβαδειάς, ενώ στη συνέχεια έγινε πρόεδρος στο επαρχιακό συμβούλιο.

 Ανέλαβε σημαντικό ρόλο στην Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου του 1843 και στις εκλογές που επακολούθησαν εκλέχθηκε πληρεξούσιος Λεβαδίας στην Α΄ Εθνική Συνέλευση του 1843. Εκλέχθηκε ξανά βουλευτής Λεβαδίας στις εκλογές του 1847 και κατή την διάρκεια της διακυβέρνησης Κριεζή εκλέχθηκε Πρόεδρος της Βουλής στις 21 Δεκεμβρίου 1849. Έμεινε στη θέση του προέδρου μέχρι τις 27 Ιουλίου 1850. Εκλέχθηκε ξανά στις εκλογές του 1850, αλλά και στις περιόδους 1859-1862 και 1872-1874. Το 1860 διορίστηκε στη Γερουσία, όπου έμεινε μέχρι την κατάργησή της το 1864. Το 1861 είχε διοριστεί Νομάρχης Λεβαδίας.

Απεβίωσε στην Αθήνα στις 15 Ιανουαρίου του 1884.

περισσότερα στη βικιπαίδεια

Καλλιρρόη Παρρέν

Προτομή της Καλλιρρόης Παρρέν στο Ρέθυμνο.

Η Καλλιρρόη Παρρέν (Ρέθυμνο, 1861 – Αθήνα, 15 Ιανουαρίου 1940), το γένος Σιγανού, ήταν Ελληνίδα δημοσιογράφος, λογία και μια από τις πρώτες Ελληνίδες φεμινίστριες. 

Βιογραφία

Γεννήθηκε στο Ρέθυμνο αλλά εγκαταστάθηκε στην Αθήνα (1867). Αρχικά φοιτά στο σχολείο Σουρμελή και στην συνέχεια στην Γαλλική σχολή των Καλογραιών στον Πειραιά. Το 1878 παίρνει το πτυχίο της δασκάλας από το Αρσάκειο. Στη συνέχεια ανέλαβε διευθύντρια του Παρθεναγωγείου της ελληνικής κοινότητας Οδησσού. Μετά από μια διετία επέστρεψε στην Αθήνα και παντρεύτηκε τον Κωνσταντινουπολίτη Ιωάννη Παρρέν, γιο Γάλλου πατέρα και Αγγλίδας μητέρας, ο οποίος ήταν ο ιδρυτής του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων.

Έχοντας την υποστήριξη του συζύγου της Ιωάννη Παρρέν, ο οποίος την ενθάρρυνε στους αγώνες της, αποφασίζει να ακολουθήσει το επάγγελμα της δημοσιογραφίας. Έτσι η πρώτη Ελληνίδα φεμινίστρια διεκδικεί και τον τίτλο της πρώτης Ελληνίδας δημοσιογράφου, εκδότριας και διευθύντριας όταν το 1887 άρχισε να εκδίδει την εβδομαδιαία εφημερίδα Εφημερίς των Κυριών, που συντάσσονταν αποκλειστικά από γυναίκες και απευθυνόταν σε γυναίκες κυρίως της Αθήνας και του Πειραιά. 

Η εφημερίδα αυτή συνέχισε να εκδίδεται για τριάντα σχεδόν χρόνια μέχρι το 1918 όταν η Καλλιρρόη εξορίστηκε στην Ύδρα για τα πολιτικά της φρονήματα. Στόχος της εφημερίδας ήταν να εισάγει και στην Ελλάδα τους φεμινιστικούς προβληματισμούς που ήδη απασχολούσαν τις γυναίκες των δυτικοευρωπαϊκών κρατών και να αφυπνίσει τις συνειδήσεις των γυναικών της τότε εποχής.

Η Καλλιρρόη Παρρέν αντιπροσώπευσε την Ελλάδα σε διάφορα διεθνή τότε συνέδρια στο Παρίσι (1889, 1891 και 1896) στο πρώτο των οποίων είχε προεδρεύσει ο φιλόσοφος Ζυλ Σιμόν. Το 1893 αντιπροσώπευσε τις Ελληνίδες στο Διεθνές Συνέδριο του Σικάγου και το ίδιο έτος μετά την επιστροφή της ίδρυσε την "Ένωση υπέρ της Χειραφετήσεως των Γυναικών" προς βοήθεια περισσότερο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης των απόρων γυναικών.

 Ίδρυσε επίσης πολλά κοινωφελή ιδρύματα και οργανώσεις όπως τη "Σχολή της Κυριακής, απόρων γυναικών και κορασίδων" (1890), την οποία και έθεσε υπό την προστασία (αιγίδα) και προεδρεία της Βασίλισσας Όλγας, το "Άσυλο Ανιάτων Γυναικών" μαζί με την Ναταλία Σούτσου το (1896), το "Άσυλο της Αγίας Αικατερίνης" και την "Ένωση των Ελληνίδων" υπό την διεύθυνση της Αικατερίνης Λασκαρίδου, και δύο χρόνια μετά τον "Πατριωτικό Σύνδεσμο" (1898), ενώ δεν έπαψε και τις κινήσεις υπέρ της παροχής ίσων ευκαιριών συμμετοχής στην εκπαίδευση και την πολιτική ζωή της χώρας, στις γυναίκες, που όλες δυστυχώς από τις κρατούσες τότε κυβερνήσεις ατύχησαν.

Επίσης, το πάθος της για την αναγέννηση και διατήρηση των ελληνικών εθίμων και παραδόσεων, την οδήγησε το 1911 να δημιουργήσει το Λύκειο των Ελληνίδων, το οποίο ξεκίνησε κατά την περίοδο των Βαλκανικών Πολέμων, την καταγραφή, διδασκαλία και παρουσίαση παραδοσιακών χορών, ενώ η δράση του είναι γνωστή μέχρι και σήμερα, αριθμώντας σε Ελλάδα και εξωτερικό πολλά μέλη.

 Κατά την Ιωάννα Παπαντωνίου, η Καλλιρρόη Παρρέν συγκαταλέγεται μαζί με την Μ. Ζάχου, την Αγγελική Χατζημιχάλη και άλλες γυναικείες μορφές της εποχής της στις εμπνευσμένες Ελληνίδες που αγωνίστηκαν για τη διατήρηση της ελληνικής λαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και για τη σύνδεση της αρχαίας Ελλάδας με τη νεότερη.

Μετά από δικά της διαβήματα, η κυβέρνηση Θ. Δηλιγιάννη επέτρεψε τη φοίτηση των γυναικών στο Πανεπιστήμιο και το Πολυτεχνείο, όταν πλέον αυτό είχε γενικευθεί στην Ευρώπη. Επίσης, η Παρρέν ήταν η πρώτη που κίνησε το θέμα της παραχώρησης δικαιώματος ψήφου στις γυναίκες, ήδη από τη δεκαετία του 1890, που όμως καμία κυβέρνηση δεν αποδέχτηκε, ούτε του Βενιζέλου, ούτε του Παπαναστασίου, μέχρι που κατέληξε να γίνει πραγματικότητα μετά από 70 χρόνια

Η Καλλιρρόη Παρρέν έγραψε επίσης πολλά άρθρα, δοκίμια, τα μυθιστορήματα και θεατρικά έργα με βασικό θέμα πάντα τη θέση της γυναίκας στα τότε κοινωνικά προβλήματα, όπως: "Ιστορία της γυναικός" (1889), "Η μάγισσα" (1901), "Το νέον συμβόλαιον" (1901), "Η νέα γυναίκα", "Η Χειραφετημένη" (1915) και "Επιστολές Αθηναίας προς Παρισινή".

Στις 6 Ιουνίου 1992, πάνω από πενήντα χρόνια μετά το θάνατό της, η Καλλιρρόη Παρρέν τιμήθηκε από την Ελληνική Δημοκρατία με τα αποκαλυπτήρια της προτομής της στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών, αριστερά της εισόδου προ των μεγάλων μαυσωλείων. Προηγουμένως, στις 4 Νοεμβρίου του 1945, μία προτομή της αποκαλύφθηκε στον περίβολο χώρο του Λυκείου Ελληνίδων, προκειμένου να τιμηθεί η προσφορά της.συνέχεια στη βικιπαίδεια

Όσιος Παύλος ο Θηβαίος εορτάζει 15 Ιανουαρίου

Όσιος Παύλος ο Θηβαίος

  Όσιος Παύλος ο Θηβαίος


Ο ερημικός και ήουχος τόπος είναι από τους βασικούς παράγοντες ανάπτυξης της αυτοσυγκέντρωσης και προσευχής προς το Θεό. Αυτό φαίνεται καθαρά στη ζωή του Αγίου Παύλου του Θηβαίου.

Άνηκε σε πλούσια οικογένεια της Κάτω Θηβαίδας της Αιγύπτου. Όταν ο Δέκιος (249-251) κήρυξε τον τρομερό διωγμό κατά των χριστιανών, ο Παύλος, μόλις 15 χρονών, χάνει τους γονείς του.

Με εσωτερική παρακίνηση του Άγιου Πνεύματος (κατ' άλλους φοβούμενος μη παραδοθεί στους διώκτες των χριστιανών από τον έπ' αδελφή γαμπρό του, που του ζητούσε την περιουσία) φεύγει και ζητά καταφυγή σωτηρίας στην έρημο. Εκεί, μέσα στην ησυχία της φύσης, βρήκε καιρό για συστηματική μελέτη και προσευχή.

Όταν πέρασε ο διωγμός του Δεκίου και επανήλθε η γαλήνη, ο Παύλος εξακολουθεί να μένει στην έρημο και, μάλιστα, αποφασίζει να μείνει μόνιμα. Τόσο δε ολοφάνερη είχε γίνει μέσα στην έρημο η πνευματική υπεροχή του και η ταπεινοφροσύνη του, ώστε, όπως κάποτε στον Κύριο μας, έρχονταν πλήθη λαού να Τον ακούσουν έτσι και στον Παύλο έρχονταν πολλοί αναχωρητές να τον ακούσουν και να τον συμβουλευθούν.

Η φήμη του είχε φθάσει και στην ακοή του μεγάλου Αντωνίου, που κίνησε και τον συνάντησε μέσα σε ατμόσφαιρα ανέκφραστης χαράς. Οταν μετά από λίγους μήνες επανήλθε ο Άγιος Αντώνιος, βρήκε τον Όσιο Παύλο πεθαμένο, και δύο λιοντάρια έστεκαν κοντά στον τάφο του, τον όποιο είχαν σκάψει με τα νύχια τους. Ο μεγάλος ερημίτης ήταν τότε 113χρονών.

περισσότερα στη σελίδα https://www.ekklisiaonline.gr/nea/osios-pavlos-thiveos-15-ianouariou-i-askisi-i-synantisi-me-ton-agio-antonio-live-sto-ekklisia/

Σήμερα 15/1 ... Μαρτύρων Ελένης Ελπιδίου Δάνακτος και Πανσοφίου, Οσίων Παύλου του Θηβαίου και Ιωάννου του «Καλυβίτου»

πάνω στα τείχη της Χανιώπορτας...(φ.Μ.Κυμάκη)
πάνω στα τείχη της Χανιώπορτας...(φ.Μ.Κυμάκη)


Μαρτύρων Ελένης Ελπιδίου Δάνακτος και Πανσοφίου,
Οσίων Παύλου του Θηβαίου και Ιωάννου του «Καλυβίτου»

για μεγέθυνση ροδάκι να ανοίξει μ φακό +-

Δημοφιλείς αναρτήσεις Τελευταίες 7 ημέρες